• Aleksandra 954

    Resa med 6 mån tvillingar till Japan

    Vi funderar på att resa till Japan i 3 veckor, med våra tvillingar, som då kommer vara ca 6 mån. Behöver tips från andra tvillingföräldrar som rest långt och länge med sina barn.
    Har ni använt er av resesäng? Vilken? Fick ni plats med bägge barnen i en säng? Vi letar efter en lätt resesäng, som er praktisk att slå ihop och bygga upp. Eller vore det bättre med en uppblåsbar madrass?
    Vi har en Bugaboo Donkey, som vi tänkte ta med sittdelar (går att fälla ner till liggläge + kan vara bakåtvänd), men vet inte om detta är det mest praktiska - är det bättre med 2 små enkel vagnar?
    Vi tänkte hyra bil, och ordna med bilbarnstolar där... även om tågen är bra i Japan känns det lättare att ha bil vid långa transporter med mycket packning. 
    Tacksam för alla tips. 

  • Svar på tråden Resa med 6 mån tvillingar till Japan
  • Sissa Blom

    Hej

    Vi åkte till England när våra var 6 månader, så inte speciellt långt , men iallfall en resa. Vi bodde på hotel, och barnen sov i resesängar som fanns på hotellen, och det var precis att dom kunde sova i samm säng (vi flyttade dom till varsin säng vid 5 månader hemma). Vi köpte senare 2 st babybjörn sängar, och även om dom är lite dyra så har dom varit ett kanonköp. Super enkla att fälla upp och lätta att ta med (väger inte så himla mycket heller). Vi tog inte med vagn (donkeyn fanns inte när mina var små så  hade en stor teutonia), men hade en McLaren tvilling sulky istället. Tyvärr tycker jag  inte det är en bra vagn, men den funkade för en kort resa. Jag hade nog tagit med mig vagnen om jag var du, speciellt om ni ska vara borta så länge (vi var bara borta en vecka).

    Runt 5 /6 månader ska man ju börja med smakisar/byta ut villa faskor mot gröt, men vi sköt på det till efter resan för att slippa fixa med det också på  hotel, det var enklast att fortsätta med dom matvanor vi hade. Men som sagt, allt sådant är ju olika hur man gör.

    Ha en skön resa!

    Lycka till!

  • gedansk

    glöm inte att kolla med BVC ang vacinationerna ( ex mässlingen är normalt vid 18mån ) så ni hinner få alla som behövs. Frågan är om ni också behöver ha en speciell sjukvårdsförsäkring då det inte är ett EU land. Personligen så valde vi att vänta tills barnen fått alla nödvändiga vacinationer med att resa både till Polen och Spanien som vi tänkt först. Lycka till mvh Jeanette

Svar på tråden Resa med 6 mån tvillingar till Japan