• Äldre 9 Jan 09:32
    1807 visningar
    7 svar
    7
    1807

    gratis photoshop

    Hej!

    Jag är helt grön när det gäller photoshop. Tänkte fråga om man kan ladda ner någon från nätet gratis eller måsta man köpa? Vad kostar det i så fall? Skulle vilja "prova på" lite innan jag bestämmer mig för att köpa. Går det?

    Tacksam för svar :)    

  • Svar på tråden gratis photoshop
  • Äldre 9 Jan 09:41
    #1

    Ja vad jag vet finns det gratis 30-dagarversioner på adobes hemsida. :)

  • Äldre 9 Jan 10:10
    #2

    Okej, tack, ska kika in där :)

  • Äldre 11 Jan 18:29
    #3

    Du hittar mycket riktigt en testversion hos Adobe när det gäller just photoshop, men programmet i sig är rätt dyrt eftersom det är mer eller mindre defacto standard när det gäller DTP utanför vektorer.

    http://www.dustinhome.se/adobe-photoshop-cs5-win-eng-dvd/product/5010430688?intcmp=searchProvider_dacsa

    8749 kronor hos Dustin.
    Det finns "Photoshop Elements" med, en väldigt bantad version som går på runt 800 som ibland följer med nyare datorer.

    Ett alternativ till photoshop är programmet "Gimp" som kan det mesta. (Notera, det mesta, inte allt) som en reell Photoshop, hittas på  http://www.gimp.org/


    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Äldre 11 Jan 19:49
    #4

    Tack snälla, ska kika in på länkarna :)

  • Äldre 12 Jan 16:48
    #5

    Ja Elements är mindre än "stora" CS men en vanlig användare klarar sig väldigt, väldigt långt med de senaste versionerna av Elements. Jag tror att en del kan säkert bli avskräckta av beskrivningar som väldigt bantad version och kanske tror att programmet knappast kan något.

    Har man inte hållit på något alls med bildredigering kan man ofta klara sig ett tag med ett gratisprogram som PhotoFiltre eller PhotoScape beroende på vad det för för form av bildregigering man vill göra. 

  • Äldre 11 Feb 12:39
    #6
    Momalicious skrev 2012-01-09 09:41:16 följande:
    Ja vad jag vet finns det gratis 30-dagarversioner på adobes hemsida. :)

    Vad händer efter de 30 dagarna? Måste man avbeställa om man inte vill ha betalversionen därefter?
  • Äldre 11 Feb 13:37
    #7
    Analoga skrev 2012-02-11 12:39:43 följande:
    Vad händer efter de 30 dagarna? Måste man avbeställa om man inte vill ha betalversionen därefter?
    nej, den kommer att sluta att fungera
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
Svar på tråden gratis photoshop