Inlägg från: Renrot |Visa alla inlägg
  • Renrot

I hopp om en liten 2012

Hej alla :)

Jag smyger mig in här och vågar nog för första gången skriva om vårat lilla hemliga projekt ;)

Jag & min sambo försöker nu att bli med nr 2. Vi har sedan tidigare en son född 2009, och vill så gärna ha ett litet syskon nu!
    Dock så verkar detta inte gå lika lätt som förra gången. Vi har nu försökt för 5e gången men utan ett + på stickan. Så när mensen tar slut börjar 6e försöket..
    Men jag har tänkt ringa till gyn när mensen tagit slut för jag är inte säker på att jag ens har ägglossning. Min mens har varit extremt strulig sens sonen föddes våren 2009. Jag har fått en konstig rubbning i mensen som gör att den håller på i 14-30 dagar och det går aldrig att beräkna när den dyker upp igen. Jag har varit hos gyn 2 ggr tidigare pga mensens strul, och sista gången sa gynekologen att han misstänkte att jag ev inte har ägglossning och fick piller med gulkroppshormon. Lät så konstigt så jag tänkte inte så mycket på det då. Pillrerna funkade inte så jag fortsatte att ha strulig mens. Men nu när vi på allvar försöker skaffa syskon och det inte vill ta sig så känner jag att jag vill besöka en ny gynekolog på den nya orten vi bor på för att få mera konkret hjälp. Att få ordning på mensen, ägglossningen och samtidigt fråga om hur lång tid vi måste ställa in oss på att det kan ta innan jag blir gravid.
    Oj, värsta pratkvarnen blev jag visst :P Men jag känner att jag nu måste ha ett ställe att skriva av mig lite på. Vi har tänkt att hålla planeringen av syskon hemlig tills vidare, så jag har inte haft någon att diskutera mina oroligheter med.

• Renrot

Jag blir knäpp snart. Mensen har hållt i sig i 17 dagar nu och visar inga tecken på att sluta än. Jag försökte få tag på gyn idag och igår utan resultat. Missade telefontiden igår, och tydligen så har dom stängt på fredagar. Så jag får väl uthärda helgen också och ringa på måndag.

Försökte kolla runt på nätet om min struliga mens, och hittar desvärre att det som min förra gyn sa om att jag kanske inte har ägglossning över huvud taget nog stämmer.. kändes ganska förkrossande kan man säga. Och sist bet inte gulkroppshormonet på mig, och om jag skulle bli rådd att testa med gulkroppshormon igen så vet jag att jag inte får försöka bli med barn den månaden/månaderna för det läste jag sist på tabletterna.
    Då blir det kanske inte en bebis i år..

Jag kan nog inte med ord beskriva hur jag känner innombords just nu. Jag har haft så mycket otur i livet så det känns som att någon står och pekar på mig någon stans och skrattar.

Men jag kan inte med all säkerhet säga att det är så att jag inte har ägglossning, men det verkar så. Får se när jag väl får kontakt med nya gyn om dom bekräftar det eller om det är något annat.

Känner mig ledsen, och arg på min kropp. Det har nu börjat bli svårt att se alla bekanta som väntar syskon till sina barn.

• Renrot
    Fiafisen skrev 2012-01-27 21:37:05 följande:
    Renrot: Fy va jobbigt det låter med din situation. Hoppas du får bra hjälp till att få en liten snart!
    Tack <3
    saoura skrev 2012-01-28 09:36:46 följande:
    Plus!!!!! :D
    Åh, Grattis!! :D
  • Renrot

Hej alla igen.
    Tant röd tog äntligen slut efter 19 dagar :P och så fick jag äntligen tag i gyn och fick en tid bokad nu på onsdag.
    Hoppas innerligt att jag kan få hjälp den här gången. Jag är så trött på allt blödande och att inte ens veta om jag har ägglossning =/

Men! Nu vet jag inte om jag blir tvungen att boka om tiden för vi fick med oss magsjuka från dagiset.. gah, det är väl typiskt.

• Renrot

Hej alla igen!
    Nu va det ett tag sen jag skrev något här. Har inte riktigt haft tid :P

Ingen bebis i magen än =/
    Men jag har sökt hjälp hos gyn och ska få träffa en läkare i början på nästa månad. Har tagit blodprov i 2 omgångar så jag hoppas att det resulterar i något. Fick veta av första blodprovet att jag har 2 hormoner som inte riktigt va som dom skulle, därför fick jag ta ett till.

Jag har nu idag börjat med att testa med ÄL test. Tog första testet idag, efter en låååång mens på 28 dagar som slutade i fredags. Jag har aldrig tagit ÄL test förut, men jag tror mitt test gav utslag för positivt :) Jag som varit ganska säker på att jag inte ens har ägglossning blev väldigt förvånad.
    Så ikväll när sonen har somnat så är det väl dags för lite rajtan tajtan och hoppas på det bästa! Ska i morgon ta ett nytt ÄL test och se om det fortfarande ser positivt ut.

Kände mig genast lite gladare av ett eventuellt positivt ÄL test :)

Hur går det för er andra? Jag har inte hunnit läsa igenom allt än.

• Renrot
    mama90j skrev 2012-03-08 08:08:47 följande:
    Jag plussade den 5 mars!
    Grattis! :)
  • Renrot

Åh, Grattis Jiie! :)

Själv va jag hos gyn igår. Mina misstankar blev bekräftade! Fick besked om att jag inte har ägglossning (eller väldigt sällan). Så jag ska få testa tabletterna Pergotime vid nästa mens för att få igång ägglossning. Så jag hoppas det hjälper :)

Svar på tråden I hopp om en liten 2012