• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Kicko

Håller tummarna för att vi prickar rätt nu i dagarna när jag har ÄL

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Renrot

Hej alla igen!
    Nu va det ett tag sen jag skrev något här. Har inte riktigt haft tid :P

Ingen bebis i magen än =/
    Men jag har sökt hjälp hos gyn och ska få träffa en läkare i början på nästa månad. Har tagit blodprov i 2 omgångar så jag hoppas att det resulterar i något. Fick veta av första blodprovet att jag har 2 hormoner som inte riktigt va som dom skulle, därför fick jag ta ett till.

Jag har nu idag börjat med att testa med ÄL test. Tog första testet idag, efter en låååång mens på 28 dagar som slutade i fredags. Jag har aldrig tagit ÄL test förut, men jag tror mitt test gav utslag för positivt :) Jag som varit ganska säker på att jag inte ens har ägglossning blev väldigt förvånad.
    Så ikväll när sonen har somnat så är det väl dags för lite rajtan tajtan och hoppas på det bästa! Ska i morgon ta ett nytt ÄL test och se om det fortfarande ser positivt ut.

Kände mig genast lite gladare av ett eventuellt positivt ÄL test :)

Hur går det för er andra? Jag har inte hunnit läsa igenom allt än.

• Renrot
    mama90j skrev 2012-03-08 08:08:47 följande:
    Jag plussade den 5 mars!
    Grattis! :)
  • TessTessan

Jag håller en låg profil nu, så jag är inne å läser men skriver inte så mycket. Känner att jag blir lite stressad av allt bebis skrivande å sånt. Men jag håller tummarna för er alla!

• Jiie

Tess: samma här... Har dessutom ettjobb på g och vill inte bli gravid de första liksom!

• TessTessan

Här kom tanten imorse 1-2 dar förtidigt! Jävla skit tant! Orkar snart inte mer. Känns lite som jag vill ge upp nu, nu har vi kämpat i 1 år. Usch blir så less :(

• Hoppas 2012
    TessTessan skrev 2012-04-02 08:51:58 följande:
    Här kom tanten imorse 1-2 dar förtidigt! Jävla skit tant! Orkar snart inte mer. Känns lite som jag vill ge upp nu, nu har vi kämpat i 1 år. Usch blir så less :(
    Fy fan, nej nej!
  • Jiie

Tess:

Jag testade idag, lyckades bara hålla mig i tre timmar... Testade med clearblue och det syns ett svagt streck!!! Kompisen såg det oxå!!! Testade efter 4 timmar igen men då visade det inget
    Så tänker inte tro eller hoppas på nåt innan jag gjort ett nytt test eller mensen kommer...

• Erics mamma

Här fortsätter tant röd att komma varje månad.....blir trött på detta. Månadssifter april/maj har vi i 2 år förskt får ett syskon och barn till. Börjar tro att det bara blir ett bar här vilket kännd lite tråkigt. Nu är Eric dessutom mycket för att ha kompisar och villleka med andra barn. Hade varit roligt om han haft ett syskon att leka med.

• TessTessan

Ericsmamma va trist. Men jag börjar oxå tro att det inte blir nåt mer barn här. Har ni sökt nån hjälp?

Svar på tråden I hopp om en liten 2012