• Anonym (Jenny­)
    Äldre 10 jan 18:06
    44535 visningar
    411 svar
    411
    44535

Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

• Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Äldre 10 jan 22:20

Hoppas att alla dessa tyckare också räknar med att deras kommentarer kan resultera i en knytnäve i plytet. Jag menar, vi tjockisar har ju så dålig impulskontroll som inte kan svälta oss och så blir det ju rejäl tyngd bakom slagen.

• Anonym
    Äldre 10 jan 22:20
    Lebensgefahr skrev 2012-01-10 22:11:53 följande:
    om dom inte vill då?
    ska väl fan ni skita i....
    Visst kan vi skita i det om de tar hand om sin egen sjukhusräkning sedan.
  • Äldre 10 jan 22:22
    molly50 skrev 2012-01-10 22:14:58 följande:
    Och du tror att man hjälper en överviktig person att gå ner i vikt genom att påpeka hur h*n ser ut? Det kan snarare göra saken värre och göra så att personen börjar tröstäta istället.
    Det är inte alltid så lätt att göra något åt övervikt. Framförallt inte då det beror på t ex en sjukdom eller är en biverkning av något läkemedel. Men inte annars heller. Så vem är du då att slänga ur dig sådana kommentarer? Du har ju ingen aning om vad personen har för grundläggande orsaker till sin övervikt!
    Om du stör dig så på överviktiga personer,låt då bli att titta! Vänd blicken åt ett annat håll!
    Men du ska veta att det är fan så mycket attraktivare med en överviktig person med ett hjärta av guld än med en person som enbart är tjock och uppblåst i huvudet!  
    Varför ska alla tjocka gå på läkemedel och/eller vara sjuka?
    Man kan aldrig bara vara jävligt lat o skita i hur man ser ut ?

Vaddå inte så lätt? Testa o sluta äta? Eller ät hälften bara?
    Svårare än så är det inte. Men går man ut med inställningen att det är så himla svårt att gå ner i vikt, ja..klart det inte funkar då.
    "imorgon ska jag börja mitt nya liv" ?
    Varför inte idag? NU?
  • Anonym
    Äldre 10 jan 22:23

Det svider för att du vet att hon förmodligen har "rätt"....

• Lebens­gefahr
    Äldre 10 jan 22:24
    Anonym skrev 2012-01-10 22:20:58 följande:
    Visst kan vi skita i det om de tar hand om sin egen sjukhusräkning sedan.
    det finns nog tjocka som betalar skatt också ska du se...
  • Anonym
    Äldre 10 jan 22:27
    Lebensgefahr skrev 2012-01-10 22:24:54 följande:
    det finns nog tjocka som betalar skatt också ska du se...
    Momsen på godiset menar du?
  • Soupy
    Äldre 10 jan 22:28
    olleolle skrev 2012-01-10 22:22:00 följande:
    Du verkar vara efterbliven. 
  • Lebens­gefahr
    Äldre 10 jan 22:29
    Anonym skrev 2012-01-10 22:27:14 följande:
    Momsen på godiset menar du?
    hahha... jisses!
  • Helle3­33
    Äldre 10 jan 22:29
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-10 18:06:37 följande:
    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?
    men jises vilket stolpskott. Kom du på något dräpande svar tillbaka?
  • Lebens­gefahr
    Äldre 10 jan 22:31
    olleolle skrev 2012-01-10 22:22:00 följande:
    Varför ska alla tjocka gå på läkemedel och/eller vara sjuka?
    Man kan aldrig bara vara jävligt lat o skita i hur man ser ut ?

Svårare än så är det inte. Men går man ut med inställningen att det är så himla svårt att gå ner i vikt, ja..klart det inte funkar då.
    "imorgon ska jag börja mitt nya liv" ?
    Varför inte idag? NU?
    men låt dom va jävligt lata o skita i hur dom ser ut...
    dom kanske inte vill ha ett "nytt" liv...

sluta bry er så satans mkt....
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
Logga in
Bli medlem