• PikkuMyy

    Modifast o andra pulverdieter

    Nä,nu har jag fått nog!!!! Har bestämt mig,jag SKA gå ner i vikt. 2 täta graviditeter o fibromyalgi har satt sina spår, dvs en massa kilon. Jag börjar med en rivstart och hoppas att det ska ge mig en ordentlig spark där bak. Jag vill ner allt som allt 35kg, men som delmål har jag 5,10,15, 20 osv... O sånt som komma i mina gamla jeans o våga mig till badhuset i bikini med barnen(dock långt dit...)Kanske finns det andra som vill hänga på och dela sina resultat med sig? Kanske kan vi peppa varann till vårt snyggare jag?!

  • Svar på tråden Modifast o andra pulverdieter
  • PikkuMyy

    Jag börjar själv...Åker till apoteket o köper ett paket modifast o glukosanol eller hur det nu stavas. Kör pulverdiet bara, förutom en lunch/middag lör och sön. Dvs 2 måltider/vecka resten pulver. Satsar till en början på 2 veckor, och om jag fortsätter eller inte beror på resultatet och hur jag mår under tiden. Det är dock inte tänkt som en diet för resten av livet,utan som en rivstart så resultatet är det viktigaste! =) Känner jag mig rätt så kommer jag få kämpa jättemycket med sötsug, och ha svårt på en lör kväll så där att inte ha nåt att snaska på... Så tips på nyttigt snask är välkommet!

  • Wallmo84

    Jag körde nutrilett till lunch å mellanmål sen riktig middag och frukost. Räknade kalorier och har gått ner 11 kilo på 3 månader. Svullade hela december men stod kvar på samma vikt efteråt. Nu kämpar jag med dom sista 6 kilona! Lycka till och kämpa på :)

  • Molly Monster

    Jag är gärna med och peppar om det är ok att inte dela med sig av resultat. Jag är inte hemlig eller snål utan tänkte försöka att inte väga eller mäta mig. Jag har också många gravidkilon att bli av med, så det vore ju kul att ha någon att följa på resan. Jag började shaka för en vecka sedan.

  • PikkuMyy

    Klart man kan va med även om man inte delar sina resultat.
    Och jag har tänkt börja på måndag. Ska handla allt som behövs i helgen. Annars drar jag ner på allt "onödigt" redan i helgen.  Skriv gärna vad ni har för mål!

  • Nica 1

    Jag börja li mån men sket sig idag så tänkte börja igen på sö. Jag är ingen måndagsmänniska men tänker iallafall att jag är glad för alla kilon jag går ner men huvudmålet är 35-40 kg om kroppen mår bra då. Bloggar ni om er viktnedgång?

  • Molly Monster

    Anja1, jag är föräldraledighet och hinner mest surfa på mobilen, då funkar det inte att blogga iaf här på FL eftersom man inte ens kan göra radbrytning i sina inlägg, ännu mindre lägga in bilder. Men det vore kul att blogga, gör du det?

  • Nica 1

    Ja jag bloggar på wordpress och enbart via mobil och där får man radbrytningar. Jag kompiskör med dig Gabriel jag vill inte heller ange min startvikt men jag informerar gärna antal minus. Kör ni alla på modifast? Tror inte det finns här hos mig så jag kör cambridge.

  • Molly Monster

    Anja1, kanske ska kolla lite på wordpress då! Får man läsa din blogg eller är den endast för familjen?

  • kentafinell
    PikkuMyy skrev 2012-01-13 12:22:31 följande:
    Jag börjar själv...Åker till apoteket o köper ett paket modifast o glukosanol eller hur det nu stavas. Kör pulverdiet bara, förutom en lunch/middag lör och sön. Dvs 2 måltider/vecka resten pulver. Satsar till en början på 2 veckor, och om jag fortsätter eller inte beror på resultatet och hur jag mår under tiden. Det är dock inte tänkt som en diet för resten av livet,utan som en rivstart så resultatet är det viktigaste! =) Känner jag mig rätt så kommer jag få kämpa jättemycket med sötsug, och ha svårt på en lör kväll så där att inte ha nåt att snaska på... Så tips på nyttigt snask är välkommet!
    Skulle inte rekommendera att du äter Glokosanol samtidigt som du äter en VLCD/Pulver diet. Glukosanol är till för att hindra kroppen att ta upp en del av de kolhydraterna du äter, och äter du redan en strikt begränsad del av kolhydrater så har du ett par saker som talar mot glokosanol.
    1. Det blir dyrt för den lilla skillnad som det gör
    2. Kroppen behöver en viss den kolhydrater, och en VLCD diet innehåller i princip bara det du behöver.

    Jag började med pulver i sommras och första 10 veckorna rasade jag ca 1 kg/vecka, men det stannade på 81 kg till mina 188cm. För att få mer resultat nu så har jag börjat med cardioträning. Dock är det tråkigt att jag hade bättre kondition när jag vägde 10 kg mer och åt "vanlig mat".
    Nu äter jag 2 ägg till frukost, 140kcal till lunch, och ca 400 kcal till middag, så att orken tryter är ju inte så konstigt, men tråkigt att man gick från att springa en mil utan större problem till att orka 5 km... Nåja, målet är 74kg till sommaren!
Svar på tråden Modifast o andra pulverdieter