Inlägg från: limonette |Visa alla inlägg
  • limonette

Gravid trots PCO

Hej alla , jag har nyligen fått veta att ja har pco. Slutade med p ring oktober 2010 och när jag inte haft mens på ett år enbart bruna flygningar sökte jag läkare som konstaterade detta. Har haft mycket problem med cystor som jag opererat bort flera gånger . Ingen av kirurger har sagt varför dom kommit tillbaka.läkaren jag träffar nu har även hittat myom i min livmoder som försvårar att ett ägg kan fästa. Känner att läget är lite hopplöst. Min kropp läker dessutom lustigt för jag får samman växningar så dom vill inte ta bort myomen ifall de läker fel. Vill verkligen ha bebis. Någon innan nämnde att tabletterna kunde påverka kroppen långt efter, är det mycket biverkningar? Verkar det som man lyckas lätt efter medicinering? Hoppade pa tråden lite här i efterhand med nya frågor någon som har även dessa problem

• limonette

Min gyn läkare gav bilden av att man ska kunna bli gravid utan tabletter och att det bara va att försöka men de kunde ta tid. Verkar ändå som att ni tjejer tycker de är dumt att vänta. Har ni nån erfarenhet av att läkare verkar ha olika uppfattning om detta på olika sjukhus eller olika delar av landet?

Svar på tråden Gravid trots PCO