Inlägg från: citronella |Visa alla inlägg
  • citronella

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Benfri kotlett som jag marinerar i olivolja, vitlök och pressad citron. Ugnsbakade rotfrukter och fetaostcreme. Om bara resten av hushållet kommer hem nån gång...

• citronella

Köttfärslimpa fylld med fetaost och paprika. Har lagt morötter, paprika, palsternacka, potatis och lök i formen så det blir det till. Brunsås beställde herrn i huset och så kokar jag nog lite broccoli.

• citronella

Oxfilé med potatisgratäng, parmesankräm och en god tomatsallad
    Gott var det

• citronella

Kycklingfilé som jag fyller med tapenad och lindar in i bacon. Ugnstek paketen i 200 grader sisådär 20 minuter. Kan gissa att det blir någon form av potatis till, kanske hasselbacks, sås och broccoli. Eller kanske potatismos med mycket parmesan i...

• citronella

Rökt skinka som jag gratinerar i ugn under ett täcke av chilisås blandat med kelda ostsås. Basmatiris och drivor av röd paprika till. Den röda paprikan är ju jättegod just nu!

• citronella

Laxfilé som jag toppar med en blandning av philadelfiaost och pepparrot och ugnsbakar på 200 grader i ca 15 minuter. Till det tagliatelle blandat med morotsstrimlor och purjolök.

• citronella

Det blev en currykryddad köttgryta med ris. Måste börja märka upp köttet innan jag fryser det, allt kött ser likadant ut i fryst klump.

• citronella

Ikväl blir det födelsedagsmiddag för mannen:
    Gratinerad chevretoast med honung till förrätt
    Coer de filé provancal till varmrätt och sen ska jag jaga ner en tårta på nåt lämpligt bageri...

• citronella

Stekt halloumi, stekt fänkål och bruschetta med basilika och tomat. Och iiii vad gott det var att det fanns en skvätt rödvin kvar sen helgen!

• citronella

Gäster så det blir trerätters:
    Vitlöks och västerbottensgratinerade musslor
    Sesampanerad torsk med basmatiris och yoghurtsås
    Glace au four

• citronella

Sushi! Hurra vad gott det ska bli!!!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!