Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
Benfri kotlett som jag marinerar i olivolja, vitlök och pressad citron. Ugnsbakade rotfrukter och fetaostcreme. Om bara resten av hushållet kommer hem nån gång...
Benfri kotlett som jag marinerar i olivolja, vitlök och pressad citron. Ugnsbakade rotfrukter och fetaostcreme. Om bara resten av hushållet kommer hem nån gång...
Köttfärslimpa fylld med fetaost och paprika. Har lagt morötter, paprika, palsternacka, potatis och lök i formen så det blir det till. Brunsås beställde herrn i huset och så kokar jag nog lite broccoli.
Oxfilé med potatisgratäng, parmesankräm och en god tomatsallad
Gott var det
Kycklingfilé som jag fyller med tapenad och lindar in i bacon. Ugnstek paketen i 200 grader sisådär 20 minuter. Kan gissa att det blir någon form av potatis till, kanske hasselbacks, sås och broccoli. Eller kanske potatismos med mycket parmesan i...
Rökt skinka som jag gratinerar i ugn under ett täcke av chilisås blandat med kelda ostsås. Basmatiris och drivor av röd paprika till. Den röda paprikan är ju jättegod just nu!
Laxfilé som jag toppar med en blandning av philadelfiaost och pepparrot och ugnsbakar på 200 grader i ca 15 minuter. Till det tagliatelle blandat med morotsstrimlor och purjolök.
Det blev en currykryddad köttgryta med ris. Måste börja märka upp köttet innan jag fryser det, allt kött ser likadant ut i fryst klump.
Ikväl blir det födelsedagsmiddag för mannen:
Gratinerad chevretoast med honung till förrätt
Coer de filé provancal till varmrätt och sen ska jag jaga ner en tårta på nåt lämpligt bageri...
Stekt halloumi, stekt fänkål och bruschetta med basilika och tomat. Och iiii vad gott det var att det fanns en skvätt rödvin kvar sen helgen!
Gäster så det blir trerätters:
Vitlöks och västerbottensgratinerade musslor
Sesampanerad torsk med basmatiris och yoghurtsås
Glace au four
Sushi! Hurra vad gott det ska bli!!!
Chilikassler med ris