• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • skuggan av framtiden

Idag blir det ugnstektfalukorv fylld med paprika och tomat och ost.
    Till det blir det hemmalagad potatismos och sallad

• AlexandraP

Till lunch falukorv och ägg och middag blir det nog potatis, isterband och rödbetor.

• Sånglärkan

Spagetti Carbonara med broccoli.

Men... lillen är superallergisk mot ägg har vi fått reda på så jag ska inte äta ägg till min Carbonara... vet inte vad jag ska ersätta det med istället.... Avocadobitar?? Det måste ju vara något som mättar rätten lite.

• FruLidgren

Vi ska äta pasta med laxsås...jag hittade receptet på arla.se...

• ynnej74

Hej! Är ny här...hos oss blir det varma mackor...stora tjejen har innebandyträning så det får bli något som går snabbt och enkelt, ska även själv iväg och träna sedan.

• Tjej 83

ida ska de bli en god röra/gryta eller va man kan säga..

steka grytbitar krydda me curry.
    koka upp de i lite vatten, tömma i vanliga (blåa) cremé fraish och sen bananer i skivor.

har förenklat receptet lite.. ska va me purjolök, kalvbuljong, ja så va de lite mer saker...)
    men de e himla gott..

kan göras starkt me!! steka grytbitar med grillkrydda, koka i vatten, (steka me lite paprika bitar) hälla i 2 cremé fraich (oranga) paprika & chili...
    men de e starkt!!

en till god. steka bitarna koka i vatten,, hälla i en franska örter (grön) och en vanlig (blå) cremé fraish.. smaskens...

tror inte ja bara äter sånt här haha.. men de e skoj o testa lite olika, och se om de gåt o äta haha...

• sailormoon81

idag blir det meatloaf hehe köttfärslimpa med potatis och gräddsås!!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!