• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • Sånglärkan

Lax under ett täcke av fetaost och oliver..... med potatis

• FraYo

Hemmagjord calzone

75 gram smör/margarin
    1 tsk bakpulver
    ½ tsk salt
    2 3/4 del mjöl
    (1/4 del potatismjöl hittat på själv)
    3-4 medelstora kokta o pressade potatisar (ljumna)

Blanda degen (bland bland bland)

Sedan på med de man vil ha
    Ja ska göra calzone då denna degen inte jäser o de ska inte calzone göra

Hihi sry för receptet men men

• mooogn

Ikväll är jag ensam (sambon och barnen åker till hans mamma ikväll och så återförenas vi där imorgon ) och då skall jag unna mig pasta med en sås gjord på LagaLätt, lite mjöl att reda med, skinka, vitlök och broccoli. Till det ett glas rött.

• cia70

Maken ska äta smörgåstårta ikväll, men det tycker inte jag och barnen om, så vi brer oss några goda mackor istället... Till lunch blir det lite rester.

• Lejra

vi ska äta pastasallad med ost och skinka ikväll!

• zibell

Vill hemskt gärna ha förslag på fredas-gott,jag o min sambo har ingen fantasi och vi har inte lärt oss mycket just i köket så,vi har ban som oxå önskar äta det vi gör..
    Några förslag+ ev receppt

Lizell

• Sånglärkan

zibell
    Äter barnen lax då? Våra barn älskar det!

Starta ugnen och sätt på potatisen.

När ugnen är ca. 175 sätter du in laxfiléer som ligger under ett täcke av mosad fetaost utblandat med lite fil eller nåt samt hackade oliver (svarta eller gröna). Till barnen räcker det ju att bara ha en laxfilé med liiiite salt på eller citronpeppar.

Om laxen är tinad tar det bara en kvart innan det är klart annars 20-23 min. Det är supergott och dessutom så nyttigt (bara goda fetter) så man kan äta lite annat gott senare om man orkar. Det är mättande!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!