Hjälp! Söker andra tablettmissbrukare, OxyContin.
Anonym skrev 2012-01-16 19:30:16 följande:
Inget jobb. Pluggar. Har varit gift, skiljsmässa för 1,5 år sedan, fick en del pengar och även underhåll i fyra år. Ja, svindyrt, har hört att "vanligt" heroin är mycket billigare, men för mig så känns det som gränsen är nådd där. Alltså, detta låter ju inte klokt, men DÅ skulle jag känna mig som en skitig knarkare, lol. Och inte som den "missbrukare" jag är. Tja, det är lustigt hur ens tänkande gör alltför att manipulera en själv. Nej, just nu är mitt mål att sluta. Jag har fyra kvar, jag vet (tyvärr) att jag kommer ta dom också, ikväll. Jag SKA ut och springa först dock. Måste. Sen kan jag ta dom sista, slappna av ikväll, sova. Sen vakna upp till en tisdag, den första drogfria dagen för alltid. Jag vet att det kommer bli ett helvete. Fysiska besvär dom första dagarna. Men jag vill ha mitt liv tillbaka. Vara frisk, stark. Ni som missbrukat, blev ni också lite av ensam vargar? När jag tar dessa, vill jag helst vara själv alltså, bara sitta i min fåtölj, dricka te hinkvis och som sagt bara surfa på nätet. Vill inte umgås.Jag tog ju så mycket olika droger så om jag ville vara ensam eller ej berodde mycket på vad jag tog, jag funderar lite på om du inte kan lägga in dig på avgiftning på något behandlingshem där?
Det är ett helvete men också en enorm frihet och helt underbart att sluta, trots att det nu var många år sedan och jag idag har familj så kommer det stunder då jag tänker på allt detta hemska och hur glad jag är att jag tog mig ur det.