• fru2005

    Familjer i Skåne

    Tänkte kolla här på familjeliv om det finns någon familj som precis som vi letar efter någon att hitta på roliga saker med på helgerna. Någon som man inte behöver planera i flera veckor i förskott för att träffas utan kan träffa mer spontant.
    Vi har en dotter på 3 år så har ni barn i liknade ålder så är det inte helt fel.

    Hoppas där finns någon detta passar in på

  • Svar på tråden Familjer i Skåne
  • fru2005

    Trevligt att du svarade.

    Dotter i samma ålder som vår också. .
    Vår dotter tycker om att pärla och leka affär. Det är favorit leken just nu. Men hon skulle gärna vilja ha en kompis hemma och leka detta med.
    Har försökt prata lite med hennes vänners föräldrar från dagis men det blir aldrig mer än just prat. De berättar att deras barn tjatar om att få träffa vår dotter på helgerna men de orkar liksom inte. Men samtidigt kan det vara bra att barnen lär känna andra barn utanför dagis.

    Vad brukar ni hitta på under helgerna? Vi försöker göra något kul varje helg. Som lekplatsen, skogen, busfabriken mm.

  • sweasmamma

    Vår dotter älskar att leka frisörska ,affär med dockor och mycket annat !! på helgerna åker vi också till busfabriken,badhuset,lekplatser runt om,tropikariet och massor annat =) vart bor ni 

  • fru2005

    Vi bor i Kågeröd men planerar att flytta till Lödde där alla släktingar bor.

    Vad tyckte er dotter om tropikariet? Vår tjej gillad akvariumen men resten var hon mest rädd för.

    Vilken busfabriken brukar ni åka till?

    Frisör har vår dotter inte börjat leka än. Men börjat visa intresse för att hon ska göra sig fin i hårt

  • sweasmamma

    aha okej !! dottern älskar tropikariet och hon älskar alla djur ,stora som små! vi åker till busfabriken i malmö,eller andys lekland i malmö eller skattkammarön i lund!

  • fru2005

    Vår dotter älskar alla djur, hon älskade Ystads djurpark. Men det var något som skrämde henne på tropikariet(brukar inte blir rädd annars). I sommar kommer det nog bli en del till Skånes djurpark.

    Vi har varit på busfabriken i Malmö och dansen där var en stor hit . Skattkammarön har vi inte varit på. Är den bra?

  • sweasmamma

    nja den är rätt liten men skönt ändå då det inte springer allt för mkt barn !! ja skånes djurpark kommer vi ha säsongskort till from april-maj någon gång =)

    annars va vi mycket på köpenhamn zoo i somras 

  • fru2005

    Köpenhamns zoo har jag aldrig varit på. Men vi planerar att åka över till Damnarks akvarium till våren. Båda jag och min man gillar akvarium och vår dotter har börjat visa ett stort intresse för det.

    Jag läste att det inte skulle vara så mycket dyrare att köpa ett säsongkort till Skånes Djurpark än dagbiljett så det är kanske det man ska köpa .

    Har ni hittat några bra lekplatser som ni brukar åka till? Här i Kågeröd finns en fin nyare lekplats men annars tycker jag det är svårt att hitta, när man inte riktigt vet var man ska leta.

  • sanna8801

    Hejsan är detta något som fortfarande gäller har en son på 3 år som gärna hade träffat fler vänner :) vi bor i Staffanstorp

  • svedalatjessi

    Hej!
    Det låter verkligen intressant men min dotter är 8 år kanske lite för stor för era barn men hon gillar att leka med yngre barn med, hade varit kul att hitta lite nya vänner att hitta på nått skoj tillsammans :)

Svar på tråden Familjer i Skåne