• superrosa

Vilken Samsung mobil?

HejGlad,

Jag ska köpa en ny mobil och har bestämt mig för Samsung. Det var några år sedan jag hade Samsung nu så kan inte nått större om mobilerna de har idag. Så är det någon som rekommenderar någon eller tvärtom?

Du som har Samsung är du nöjd med den och vilken modell har du?

Skulle bli glad över lite tips! Glad 

Tack på förhand  

• Svar på tråden Vilken Samsung mobil?
  • emanuelle

Samsung galxy S2, eller heter den bara galaxy 2, eller något annat än galaxy??
    Hade den några månader, bytte tillbaka till iPhone..
    Det finns en del positivt med den men den slår inte det oslagbara äpplet.
    Lite svårt att ge tips till dig dock.
    Har ingen aning om vad du är ute efter. Eller om de ens vill ha en smartphone.. 

• superrosa
    emanuelle skrev 2012-01-17 22:30:53 följande:
    Samsung galxy S2, eller heter den bara galaxy 2, eller något annat än galaxy??
    Hade den några månader, bytte tillbaka till iPhone..
    Det finns en del positivt med den men den slår inte det oslagbara äpplet.
    Lite svårt att ge tips till dig dock.
    Har ingen aning om vad du är ute efter. Eller om de ens vill ha en smartphone.. 
    Tack för svar :)
    En smartphone är jag ute efter, nått liknande med iphone.

Har funderat på iphone men känner att jag nog inte skulle behöva en sån mobil.. För jag tycker den är rätt så stor och kostar en del. 
  • Echidna

Galaxy Note. Den är otroligt stor men skärmen är helt suverän. Hade en Galaxy S2 innan o jag är nöjd med den också.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • emanuelle
    superrosa skrev 2012-01-17 22:36:33 följande:
    Tack för svar :)
    En smartphone är jag ute efter, nått liknande med iphone.

Har funderat på iphone men känner att jag nog inte skulle behöva en sån mobil.. För jag tycker den är rätt så stor och kostar en del. 
    Då ska du inte ha en galaxy s2, den är betydligt mycket större än iphonen
  • inze

Då vill du kanske inte ha en Samsung Galaxy S2 för den är minst lika stor som en iPhone och kostar om inte liak mycket i alla fall drygt 4000 kr.

Finns ju Samsung smartphones från knappa 1000-lappen och uppåt och en hel del modeller så hur mycket har du tänkt lägga på den och är det nåt speciellt den "måste" kunna?  

• superrosa
    emanuelle skrev 2012-01-17 22:40:57 följande:
    Då ska du inte ha en galaxy s2, den är betydligt mycket större än iphonen
    Har titta på Samsung Galaxy Ace men såg nu att den är lika stor som iphone.  
  • superrosa
    inze skrev 2012-01-17 22:46:47 följande:
    Då vill du kanske inte ha en Samsung Galaxy S2 för den är minst lika stor som en iPhone och kostar om inte liak mycket i alla fall drygt 4000 kr.

Finns ju Samsung smartphones från knappa 1000-lappen och uppåt och en hel del modeller så hur mycket har du tänkt lägga på den och är det nåt speciellt den "måste" kunna?  
    Jag har inte haft nån smartphone innan, men vill kunna surfa och kunna ta kort och allt de vanliga så klart. Jag har väl egentligen inte direkt några krav. Mer än att det ska vara en bra mobil och snygg :) 
  • inze

Ett alternativ kan ju vara att köpa en billig telefon till att börja med. De fungerar ju de med men är självklart inte riktigt lika bra som en dyrare telefon men om man tittar på omdömena på Prisjakt på t ex Galaxy Mini och Galaxy Gio så är de flesta nöjda med den telefon de fått till det priset. Då kan man ju testa och se vad man ev saknar så vet man det nästa gång och kan köpa en dyrare telefon då.

Mini finns för 888:- i Comviqs webbshop:
    https://www.comviq.se/buy.aspx?offeringId=galaxy_mini

Och en del av Mediamarkts butiker verkar ha kvar Gio för samma pris 888:- (medan andra butiekr inte har den kvar eller tar mer betalt. Så man får kolla i den/de butiker man ev har i närheten. 
    http://www.mediamarkt.se

• superrosa
    inze skrev 2012-01-17 23:06:32 följande:
    Ett alternativ kan ju vara att köpa en billig telefon till att börja med. De fungerar ju de med men är självklart inte riktigt lika bra som en dyrare telefon men om man tittar på omdömena på Prisjakt på t ex Galaxy Mini och Galaxy Gio så är de flesta nöjda med den telefon de fått till det priset. Då kan man ju testa och se vad man ev saknar så vet man det nästa gång och kan köpa en dyrare telefon då.

Mini finns för 888:- i Comviqs webbshop:
    www.comviq.se/buy.aspx?offeringId=galaxy_mini

Och en del av Mediamarkts butiker verkar ha kvar Gio för samma pris 888:- (medan andra butiekr inte har den kvar eller tar mer betalt. Så man får kolla i den/de butiker man ev har i närheten. 
    www.mediamarkt.se

Så skulle man ju kunna göra också, :) Får kolla runt lite och läsa om olika samsung mobiler. Slutar väl med att jag också sitter med en iphone
Svar på tråden Vilken Samsung mobil?