Inlägg från: Anonym (vadå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vadå)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Soffpotatis skrev 2012-01-21 22:28:09 följande:
    Var står det någonstans ?

Så jag måste nyregga för att bli fri ?   Så fult gjort... Det borde räcka med att ta bort det man inte vill ha och spara.

Men jag kunde ändra i mina medlemsuppgifter? Jag ändrade till och med kön? Eller vad pratar ni om?

Borde man inte kunna ta och byta e-postadress där också nu? 
  • Anonym (vadå)
    soffliggaren skrev 2012-01-21 23:29:20 följande:

Jo jag fixade ny lösen till min gamla mail men på något sätt så var jag inte nöjd. Ordnade en ny mail men tappade lösen till den....så jaaa jag klantade till det.

Det jag inte vill ha med är mina personuppgifter och adress. Det går inte att radera på plats som du skapar en ny mail.Därför gjorde jag en nyreggning.    

Jag gick in på "Medlemsuppgifter" (fingeravtrycket) och skrev in nya uppgifter. Funkar inte det, menar du? Jag kunde ju skriva nytt där och spara och det verkar vara kvar? Är det något annat ställe som den gamla infon finns kvar på? Är det inte på "Medlemsuppgifter" som man skapar en ny mail?
  • Anonym (vadå)
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:36:50 följande:

Jag gick in på "Medlemsuppgifter" (fingeravtrycket) och skrev in nya uppgifter. Funkar inte det, menar du? Jag kunde ju skriva nytt där och spara och det verkar vara kvar? Är det något annat ställe som den gamla infon finns kvar på? Är det inte på "Medlemsuppgifter" som man skapar en ny mail?

Skriver in en ny mejl menar jag.
  • Anonym (vadå)
    Anonym skrev 2012-01-22 01:52:50 följande:
    Seriöst, fan vad detta suger.

Det är rätt uppenbart att familjeliv gott ut med att "bara ni ändrar lösen och sigantur så är det lugnt", för att hålla stormen nere. Speciellt när media vart inkopplat, för man har ju sett vissa tidningar skrivit "användare verkar ha tagit beskedet lugnt och sansat".

Grejen är att detta är så SJUKT! Det är liksom grejer man skrivit, i kanske flera års tid, i alla möjliga diskussioner.. som kan bli offentliga. Det räcker med att folk söker på ens mail på google sen kommer allt komma upp. Och DET FINNS INGET VI KAN GÖRA ÅT DET! Det handlar om ens privatliv, innersta tankar, om ens integritet som nu blivit rubbad. Ska man behöva leva med det?

Jag tycker alla borde kräva av familjeliv att de rensar alla sidor för de som vill. När man tar bort sitt konto, att alla ens trådar FÖRSVINNER och inte blir svart som nu. Att hela ens koppling till familjeliv blir raderat!

Som andra skrivit spelar det ingen roll om det inte släpps ut användarnamn nu, för händer det en hackning igen längre fram i tiden så kommer man fortfarande finnas kvar i databasen. Detta är rent ut sagt åt helvete!
    Jag håller helt med här!
  • Anonym (vadå)
    Anonym skrev 2012-01-22 08:33:16 följande:

Jag tycker fl ska ordna så att alla som vill få sina trådar rensade ska få det!

Alla som vill börja om på en ny kula ska få alla sina trådar borttagna om dom vill det, DET är rättvist och en enkel lösning på problemet.

Ja!
  • Anonym (vadå)
    Anonym skrev 2012-01-22 08:46:26 följande:
    Nej det är inte alls rättvist. Jag vill se vad jag skrivit och var, det ska inte bara plockas bort för att vissa fått kalla fötter.
    Lär dig något av det inträffade och skriv hädanefter enbart det du kan stå för.

Så du tycker att det är rimligt att vissa ska få sina liv totalt förstörda för att du vill behålla dina egna anteckningar som ett litet trevligt minne? För att du tycker att det är en bra läxa? 

Jag är själv inte så drabbad, men jag känner verkligen med de som behövde ventilera sina gigantiska problem här och som riskerar att råka så illa ut nu! Har inte deras liv varit tillräckligt besvärliga redan? Det är lätt att vara smart och tänka på att inte ventilera privata saker när ens liv inte varit kantat av stora katastrofer och motgångar.  
  • Anonym (vadå)
    Anonym skrev 2012-01-22 08:57:48 följande:
    Eftersom det inte gått hem finns det anledning att tjata.
    Villkoren finns tydligt i medlemsavtalet, det du skriver under när du reggar dig. Vill du inte läsa är det din huvudvärk och inte andras, du har alla chanser till det liksom att du har alla chanser att läsa på aftonbladet, expressen och andra tidningar som skriver mycket om internetsäkerhet på ett lättförståeligt sätt.

Är du verkligen så egoistisk? Bara du som gäller i alla lägen? Det finns människor som aldrig läser en tidning och som aldrig har läst en hel bok, tror du att de har läst medlemsavtalet?  Det finns människor som varit misshandlade och utsatta under hela sina liv och som ventilerat sig här. Det kunde lika gärna ha varit du eller jag, man väljer inte vilket liv man vill födas till.

Ja, det finns människor som inte är allmänbildade, som har haft fullt upp att överleva sin vardag istället. Rätt åt dom eller?  
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt