Inlägg från: Anonym (protest!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (protest!)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Kan inte någon starta en omröstningstråd där alla som vill att gamla trådarna ska raderas och hela FL ska börja om på en ny kula kan skriva? För att visa FL att vi inte accepterar detta, och att detta är den enda rätta vägen för att de inte ska riskera att förlora sina "kunder". För jag känner mig sviken. De gör inte allt de kan för att skydda oss just nu.

• Anonym (protest!)
    oOOo oOOo skrev 2012-01-22 10:23:21 följande:
    Är inte så säker på det. Sökning på FL är svår redan som den är i det avseendet att söka på nick.

Nog bättre att få det gamla sidorna omindexerade så att det gammla nicket försvinner även där, om de tar bort arkivet så kommer inte det ske som jag förstår det. Då ligger nog gammal data kvar längre.
    Finns det en tidsgräns där trådar raderas automatiskt eller de sparas för all framtid?
  • Anonym (protest!)

Väntar fortfarande svar på frågan om hur det blir om de anonyma trådarna blir hackade. De svarar bara på det som de vill svara på. Efter detta lämnar jag FL för gott.

• Anonym (protest!)
    Mbopbopbop skrev 2012-01-22 13:22:30 följande:
    Men vänta, var tog alla inlägg om hur oproffsigt detta sköts vägen?!
    Är dom borta?? Om de är borta så blir jag riktigt förbannad att de lägger ner tid på att ta bort dom medans våra inlägg som vi anmält ännu inte har åtgärdats.
  • Anonym (protest!)
    Anonym skrev 2012-01-22 13:24:35 följande:
    Jag HOPPAS att det var för att den användaren begärt att få sina trådar raderade, och att admins äntligen kom så långt i listan, för censur av kritiken vore rent av löjligt.
    Mina anmälda inlägg är inte borta än så då kan de knappast ta saker i turordning.
  • Anonym (protest!)
    Anonym (Lana) skrev 2012-01-22 14:10:03 följande:
    Det är många som är hysteriska och mår dåligt över det inträffade. Personligen har jag ingenting att frukta men jag skulle kunna gå med på att man raderade arkivet så att ALLA känner sig trygga och tillfreds. Varför startar inte FL en omröstning hur man ska göra med arkivets vara eller inte vara? En demokratisk omröstning är för mig det enda raka. Det är faktiskt vi medlemmar som byggt upp detta forum - inga medlemmar inget forum!
    Någon av oss medlemmar kan ju starta en omröstningstråd som vi sedan visar redaktionen och eventuellt går ut med i media. Någon som har "plus" och kan fixa det?
  • Anonym (protest!)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-22 19:59:36 följande:
    Men snälla rara? Sitter folk med villfaralesen att internet är någon skyddad verktstad? Du har det yttersta ansvaret för vad du dryftar på internet, och det finns ALLTID en risk att det hamnar i orätta händer.  Det står to m tydligt när man reggar sig på sidor, att de inte tar ansvar för vad DU te x har skrivit när det kommer till sånt här. Det om något borde väl to m få den mest ovane användaren att kanske tänka sig lite för hur mycket av sig själv man lämnar ut?

Eller ja just ja....de där användarvillkoren ja, skulle man verkligen läsa dem innan man klickar sig vidare i registreringen? :O
    Och FL har det yttersta ansvaret att skydda allas anonymitet oavsett hur privat eller icke-privat man skriver här.
  • Anonym (protest!)
    Anonym skrev 2012-01-23 10:26:57 följande:
    Håller verkligen med. Nu har de ju lättat på sina regler för att ta bort gamla inlägg, men realistiskt sett, orka leta upp alla och anmäla dem ett och ett... Tidigare var det mycket svårare, det var FL som avgjorde om det var känslig information om dig och inte du. Spöke

Tycker att förslaget om att alla avslutade konton ska stå som "Raderad användare" var en riktigt bra idé. Löser inte allt men man kommer en bit på vägen i alla fall.
    Men de raderar ju inte de anmälda inläggen även om de säger att de ska göra det...
  • Anonym (protest!)
    tahira skrev 2012-01-23 11:01:45 följande:
    Anonym (protest!) skrev:

Jo, men det tar ju ett tag. De är ju inte oändligt många personer som jobbar på det.
    Men fram till dess hade de ju kunnat stänga FL, för som det är nu så hinner flera medlemmars identitet röjas innan de hunnit fixa allt.
  • Anonym (protest!)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:11:38 följande:
    Jag kan inte hitta någonstans, att man fått fram några lösenord. Vid det här laget så torde större delen vara medvetna om att FL blivit hackat. De flesta läser nog tidningarna, även om de inte är aktiva här dagligen. Har man då inte ändrat sina uppgifter, så får man skylla sig själv...faktiskt.
    Jag är inte orolig över lösenorden utan kopplingen mellan användarnamn och mailadress eftersom signaturbytena även har sina brister.
  • Anonym (protest!)
    Anonym skrev 2012-01-23 11:09:21 följande:
    Såhär står det om man försöker komma in på bloggtoppen:

"Bloggtoppen är avstängd tills vidare för systemunderhåll p g a förmodat dataintrång.

Okända förövare har kommit över användardatabasen med användarnamn, mailadresser samt hashade lösenord, vilket betyder att om du som användare har använt samma inloggningsuppgifter för andra tjänster på nätet så riskerar dessa konton att bli kapade. Vi rekommenderar alla användare att omedelbart byta lösenord på alla konton som använder samma inloggningsuppgifter som här.

Vidare information kommer när vi har hunnit utreda och åtgärda intrånget."

Är det det du vill, att FL ska stänga ner sajten under obestämd tid så att vi inte har någonstans att diskutera?

Japp.
  • Anonym (protest!)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:18:36 följande:
    Mja, fast i dagsläget så finns det väl inget som kopplar samman din mail och ditt användarnamn?
    Jo, det är ju det som allt handlar om. Hackaren har både mailadresser och användarnamn. Och trots signaturbyte så finns ens gamla användarnamn kvar på flera ställen och det är därför busenkelt att räkna ut vem som döljer sig bakom de nya signaturerna.
  • Anonym (protest!)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:53:02 följande:
    Om någon skulle ägna sig åt liknande, så är det isf någon i ens bekantskapskrets. Den som tar sig in och snor databaser på det här viset, vill få info så snabbt som möjligt. Alltså...förhoppningsvis så fatt i mailkonton som matchar med lösenorden här...för att där kanske få del av något användbart.

De finner nog inget intresse av att veta, att bettan74 heter elisabeth algotsson och har 4 barn, lever ensam i en tvåa i haninge. Hon har tidigare missbruk som hon ofta diskuterar på FL , då soc hotar att ta hennes barn. Såvida inte Elisabeth Algotsson är kändis, politiker....eller någon annan som man skulle kunna pressa pengar på för att hålla truten.
    Tja, om en blivande arbetsgivare googlar hennes namn så lär hon få det tufft...
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt