Inlägg från: Paksenarrion |Visa alla inlägg
  • Paksenarrion

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

CopyThat skrev 2012-01-23 13:54:44 följande:
    En annan intressant sak att prata om nu är ju vad det blir i framtiden av fl? Tror ni folk har tappat förtroendet för forumet och kanske avreggar sig helt, ingen vågar skriva i känsliga rummet och att det blir helt dött här nu kanske?
    Folk kanske går över till något annat forum?
    Tja du ser ju redan nu att det diskuteras rätt flitigt, det startas nya trådar i känsliga rummet så förtroendet finns där
  • Paksenarrion
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:09:03 följande:
    Ja jag personligen gillar fl just för att man kan få så mycket kunskap och råd ifrån andra även om jag inte har vart medlem så länge. Jag hade tyckt det hade vart tråkigt om det blev helt stilla här inne. Jag har fått uppfattningen om att det mest är föräldrar som snackar om barn här inne så jag förstår inte varför man går på just fl? Det är så lågt. Jag visste inte att de har blivit utsatta innan? Var det lika "stort" som det som hände nu?
    Åh det diskuteras så mycket mer än barn och en gång i tiden var familjeliv inte nischat för mammor och det finns en hel del medlemmar kvar från den tiden.

• Paksenarrion

Google är ett separat och väldigt stort företag som FL bara kan be snällt om hjälp.

Det kommer att ta tid

• Paksenarrion
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-24 20:57:53 följande:
    Jo det förstår jag också, google skulle utöka crawlraten om jag fattade det rätt. Jag vill veta - hur lång tid kan det beräknas ta - en vecka, en månad, ett år, när helvetet fryser till is. Nya trådar finns redan med på google, alltså kan man ju fundera på om det bara är vissa delar som uppdateras.
    Det har de väl inte sagt. Fl har _bett_ dem göra det, det innebär inte att de gör det.
  • Paksenarrion
    Forumvärd skrev 2012-01-24 21:19:58 följande:
    Det har framkommit att några medlemmar är oroliga för att det trots att citaten nu är anonymiserade ska gå att lista ut vem som skrivit citatet via datum och klockslag.'
    Därför har vi, eftersom att den oron finns beslutat oss för att även ta bort detta.
    Det gör att risken för att det ska gå att klura ut vem som skrivit ett citat minimeras ytterligare.
    Förutom att det nu går att räkna ut vem som bytt användarnamn och känner man till forumets användare så kommer man att räkna ut vem de är nu (eftersom det går ut mail till inboxen om de borttagna inläggen)
  • Paksenarrion
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-24 21:29:05 följande:
    Hur menar du nu?

Men det kan ju bara komma fram om nån annan har tillgång till ditt FL-konto? Och kan se din inbox?
    Eller??  
    Vad jag menar är att jag (och alla andra som får mail) kommer att kunna se vem som tagit bort inlägg och räknar då ut vem som bytt namn och kan därmed gå in i tråden och kolla...
  • Paksenarrion
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-24 21:31:51 följande:
    Ok..det blir alltså "internt" bland alla FL-are?
    Typ. I varje fall för alla som får mail i inboxen
  • Paksenarrion
    soffliggaren skrev 2012-01-24 21:56:10 följande:
    Trött och trög men vad menar du ?  Vilken mail ? Fru P orkar någon med det som du beskriver ? För mig låter det som ett jättejobb.
    I inboxen. Jag bryr mig inte men det finns säkert de som gör det.

Info om tråd, inläggstid osv finns ju med
  • Paksenarrion
    soffliggaren skrev
    Läste någonstans att detta är inte första gången Fl blivit hackad så jag är lite förvånad över alla frågor. Den förra hackningen borde Fl lärt sig.

Som vissa tar upp olika sätt att se olika användare som nu Fru P. Det finns hur många saker som ska fixas och fler verkar tillkomma.  

Så många användare av Fl och två som svarar i forumet.. Varför inte två till ? 

Väntar mig inget svar för jag funderade bara.     
    Det finns en annan fru p som jag ofta förväxlas med, bara ni inte gör det
  • Paksenarrion
    Anonym skrev 2012-01-24 22:21:28 följande:
    Jag menar mailadressen, den som läckte ut när fl hackades. Efter det så försöker någon ta sig in på min epost. Har inte samma lösenord som här men vet inte hur lätt dom kan knäcka något sådant. T&ycker ju dom borde ge upp när dom försökt nu i 2-3 dagar??
    Vad jag menar är att andra användare på fl kan använda infon till att räkna ut vem som var vem. Om det nu har någon betydelse...

Min poäng är endast att byte av användarnamn inte är lika med att ingen någonsin kan räkna ut vem man var innan (om man anmält inlägg) ifall någon nu trodde det

• Paksenarrion
    heter skrev 2012-01-25 04:18:50 följande:
    Någon annan än jag som tycker att FL ska passa på att stänga gamla trådar igen när dom ändå härjar runt i systemet? Jag kan verkligen inte förstå meningen med att trådar från 2004 ska kunna skrivas i idag. Jag tycker att 3-månadersgränsen, eller högst en 6-månadersgräns, ska återinföras igen speciellt med tanke på vad som har hänt sista veckan. Jag skulle gärna vilja veta varför FL inte kan låta gamla trådar dö och vad meningen är med att låta trådarna leva för evigt? Hur länge har ni tänkt hålla trådarna öppna? Till 2060? Ska FL bli något slags museeum? Vi kan redan nu skriva i 9 år gamla trådar och jag förstår inte hur så gamla trådar kan vara relevanta på något sätt alls. Anybody with me?

Detta inlägg är inte heller riktat till kodarn utan till FLs ledning.
    Att stänga trådar var något som medlemmarna verkligen inte ville och där ledningen faktiskt lyssnade.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt