• puss

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

jaghopparhögt skrev 2012-01-20 18:45:22 följande:
    För att dom bröt på reglerna,  dumpen är inte public.
    jag fattar inte vad det betyder. är det folks inloggningsadresser?
    Ät min sidfot
  • puss

på flashback skriver nån så här:

"Det är kul att se dessa moraltanter (som de kallas i folkmun på FL) inte förstå innebörden av vilken skada det kan bli om deras mail + pass kommer ut.."

vilken är innebörden ?

Ät min sidfot
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 18:53:32 följande:
    Ja att någon kan logga in på deras konton. Och att man kan komma åt deras mail om de använder samma lösenord vilket många gör.
    men är det alt? verkigen? varför har folk panik över det?
    Ät min sidfot
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:05:15 följande:
    De vill väl helt enkelt inte ha sina konton kapade och sina privata mail lästa och spridda på internet.
    tycker inte det är troligt att det skulle finnas intresse för det.

bettan och lisa som snackar om senaste Solsidan liksom, who gives?
    Ät min sidfot
  • puss

är det smart att byta lösenord eller är det dumt?

Ät min sidfot
  • puss
    festia skrev 2012-01-20 19:14:06 följande:
    Precis! 

Sen finns det ju folk som har startat känsliga trådar. Kolla på känsliga rummet, där finns det alla möjliga trådstartar; allt från jobbiga och äckliga kroppslukter/funktioner till otrohet pratas det om där. Kanske inte så skoj om de trådarna kunde spåras till användaren
    JAAAA nu vet vi vem som tycker att sambon luktar svett, det är Veronika i Malung!! SEGER!!!
    Ät min sidfot
  • puss
    puss skrev 2012-01-20 19:16:42 följande:
    JAAAA nu vet vi vem som tycker att sambon luktar svett, det är Veronika i Malung!! SEGER!!!
    hej veronika. du vet inte vem jag är. men jag vet att det är du som skrivit på FL att din sambo luktar svett. lägg tusen kronor i ett kuvert och lämna det i pappeskorgen utanför coop kl 19.00 annars säger vi åt din sambo vad du skrev. försök inte spåra oss!
    Ät min sidfot
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:22:06 följande:
    Det är väl klart att de är.
    Loggar jag in på någons konto så ser jag ju vilka trådar personen har skrivit även om han/hon var anonym.
    fast de anonyma trådar man gjort visas ju inte på "mina trådar" så man är ju få leta noga i såna fall.
    Ät min sidfot
  • puss

måste ju vara mer intressant att hacka pervo-sidor för folk med fetisher osv? vad finns det här, folk som har åsikter om amning och skolavslutningar och aborter?

Ät min sidfot
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:33:32 följande:
    Du förstår inte hur det fungerar. De som hackar olika sidor hackar vad som helst, det är själva tekniken och erövringen de vill åt. Vad sidan handlar om bryr de sig inte om. Det är snarare storleken som är det viktiga då. Sen har du den aspekten att folk vill åt kontona för att använda dom, detta handlar bara om att vara elak och såra andra människor. De struntar i om de inte kommer åt någon smaskig information, det räcker gott och väl för dom att Lisa blir ledsen för att hon inte kan logga in på sitt konto mer och för att någon startade trådar i hennes namn och sökte knark och barnporr. Någon djupare mening finns det inte för dom som vill ha konton att leka med.
    okej, jag fattade inte det nej. jag är snäll.
    Anonym skrev 2012-01-20 19:34:00 följande:
    Antagligen är pervona lite mer paranoida och registrerar sig inte med email i sina egna namn vilket kanske familjeliv medlemmar gör ibland eftersom de inte tror någon är intresserade vilket de nog inte är heller.
    jaha ja, "antagligen", ja du gissar bara eller hur??
    Ät min sidfot
  • puss

nu blir jag paranoid och vågar inte logga ut!!

Ät min sidfot
  • puss
    Forumvärd skrev 2012-01-20 19:38:12 följande:
    Det är ingen fara Puss Cool
    Glöm bara inte ditt nya lösenord!
    Skulle du göra det något som jag själv lyckats med x antal gånger så kan du alltid begära ett nytt och ändra sedan igen.
    tack
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (Skada) skrev 2012-01-24 09:04:36 följande:
    Nä, men om de får ut listor på inlägg där alla ip-nummer står bredvid. Då är det ju lätt att se att Anna Blomberg, som använder sitt fullständiga namn som användarnamn och har ett foto på sig själv dessutom, har samma ip-nummer som den anonyma signaturen "Lyxhoran"...
    jaha, och sen då? vad ska man göra med den informationen? det är ju helt värdelöst.
    Ät min sidfot
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt