• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:34:52 följande:
    Ni som är så superdupernojiga i den här tråden. Jag antar att ni har lås på brevlådorna där hemma också? För oj oj oj, där kan man få tag i smaskig info och pinsamma grejer ;)

Nävars, men jag börjar bli lite småless på folk som inte ens verkar bemöda sig med att läsa användarvillkoren, eller ens sitt sunda förnuft. Sen sitter de här och gråter som små barn och kastar all skit på FL.

Om ni hade gett fan i att gnöla, skicka påtryckningar och härja runt så förbannat för att få bort era trådar os v. Så kanske de hade hunnit längre vid det här laget?
    +1 på den.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:42:07 följande:
    Jag har inte gjort något av det du säger där. Men jag diskuterar gärna om det så man vet på ett ungefär vad det är som händer. Värst vad folk blev arga på mig helt plötsligt. Är det förbjudet att prata om det?
    Men skärp dig. Du kommer med helt en orimlig begäran och folk säger ifrån.
    Ta av dig offerkappan och martyrskapet för det passar dig MYCKET dåligt!

Sluta tramsa dig och börja diskutera. Förbjudet.... Skrikandes
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 14:44:10 följande:
    Jag undrar varför de är anonyma.
    Om du har problem med det eller vill ifrågasätta det så gör du det på rätt ställe.
    Tipsar om trådens rubrik:
    "Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt"

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:39:22 följande:
    För det första så var jag inte ens med på listan och för det andra så har jag aldrig skrivit något som jag är orolig över att det skulle komma ut. Men jag lider ju med dem som kanske har det.
    Var finns listan, är den borttagen eller finns den kvar någonstans?
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 14:50:39 följande:

Jag tycker bara det är lustigt hur det snackas om "men om du inte har något att dölja..." eller "Om du inte kan stå för det du skriver..." osv osv. Sen så är ni anonyma. Lite småkul bara.

Va inte så passivt aggressiv, det klär dig inte.

Jag är inte aggressiv, det är du som vill tolka det så.
    Jag är ärlig och rak och lindar inte in saker. Sen är det din huvudvärk att du väljer att ta raka besked som en spark i magen, ditt problem och ditt ansvar.

Att ifrågasätta anonymiteten är världens äldsta och fulaste knep men det blir otroligt larvigt när det görs utan urskillning eller tankemöda som här i denna tråd. Har du problem drar du till en annan tråd, varför människor väljer att vara anonyma har du inte med att göra och det handlar inte ditt ifrågasättande om egentligen. Utan det handlar om att förminska  bla. Det är inte kul någonstans inte ens lite. Så kamma till dig och lär dig till nästa gång.

Tillbaks till topic:
    Har du något att tillägga i sakfrågan?

Tillbaks till topic: 
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:39:52 följande:
    Fast sannolikheten att den här människan, skulle vara intresserad av att kartlägga dig och ditt liv...är inte särskilt stor. Om det inte handlar om någon som redan innan fått en hang-up på just dig, och hackat siten för att komma åt just dig.

Jag kan säga, att de gånger som är vanskligast...det är när en site blir hackad och det inte märks. Då är det ingen som får fart i arslet och byter uppgifter här eller där.

Vi har nog suttit här i godan ro medans FL blivit hackat, ett flertal gånger....utan att någon av oss vet om det. Du är liksom aldrig säker på nätet.
    Ja, du har helt rätt. Har ett ex som är psykopat så är väldigt nojjig av mig, är van vid att ständigt bli 'jagad'. Är t.ex noga med att byta skrivstil och sätt att uttrycka mig ofta, byter smileys och förkortningar då och då, ljuger om detaljer och ger ut felaktig information vad jag än gör så när detta uppdagades blev jag lite extra orolig helt i onödan. Han hänger på Flashback och hade njutit av att hitta mig i den där listan, han hade nämligen kunnat sitta i veckor för att lista ut vilken e-mail som är min.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:51:38 följande:
    Haha
    Det har pratats en hel del om det i tråden men det har du missat förstås?
    Nej, varför läsa trådar, användaravtal och sånt tjafs? Skrikandes
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 14:56:15 följande:
    Kom in på den, men man var tvungen att gå in och registrera sig på något skumt ställe för att kunna se den, vilket jag inte gjorde. När jag uppdaterade sidan stod det att listan är raderad.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 15:02:21 följande:
    Jag kan säga såhär att om det är något som jag har lärt mig om fl som sida så är det att det gnabbas otroligt mycket om småsaker som det här. Man måste hela tiden vara på sin vakt och akta sin tunga så man inte retar upp någon. Men det är inte så lätt och man kan inte vara alla till lags. Jag tycker däremot att fördelarna med fl överväger sånt här tråkigt småtjaffs så jag blir nog kvar här men överväger att avregga mig totalt om det fortsätter att vara osäkert här inne. Det är nog många som resonerar som så.
    Felet du gör är du tror att FL ska kunna garantera säkerheten. de kan de inte. det kan ingen sajt.
    de som inte fattat att allt du gör på nätet riskerar att släppas ut resonerar så, vi andra ser till att hålla hyfsad koll på vad vi släpper för info.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 15:21:10 följande:

Jag håller med om att det är obehagligt.

"Jag tycker fl kan fixa så att man själv kan plocka bort vilka trådar som man vill och som man själv har startat. Det borde ju spara dem en hel del arbete om man gör arbetet själv."

Mycket bra förslag!

Jag har ingen aning varför fl vägrar ta bort vissa trådar. Skumt är det iallfall.

Jag hoppas fl läser det här för det var ett bra förslag som skulle kunna spara en massa tid.

Det skulle kunna vara en tillfällig lösning...

Frågan är bara hur man löser det när man har bytt konto...
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt