• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-23 19:34:32 följande:
    Har du avreggat och börjat om? Jag ska nog göra det också men jag är lite rädd för att dom upptäcker något och inser att det inte var som dom sa, att man inte alls försvinner vid avreggning? Drömmer  Fast jag är nog bara onödigt paranoid. Eller? Oskyldig 
    Ja jag hade ett annat konto innan som jag bytte nickname på plus ändrade lösenordet på. Sen avreggade jag mig för att till sist öppna ett nytt konto men en ny skräpmail som jag bara har till den här sidan. Plus att jag bytte lösenord på min mail jag hade innan. Jag fanns inte med på den listan och jag hade inga känsliga trådar skrivna innan men jag gjorde det ändå. Dessutom så ändrade jag mina personliga uppgifter idag som namn, adress, telefonnummer med mera. Någon sa att om man reggar sig idag så behöver man inte längre ange namn och adress.

Jag är också kritiskt till att alla ens anonyma trådar man har startat försvinner. Dom säger det men jag vet inte om man ska tro på det. Jag tycker inte att du är onödigt paranoid. I så fall är jag också det men det bjuder jag på i så fall haha
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 19:34:45 följande:
    Fast de kan ju inte vara här och radera inlägg heller då. Dessutom så förstår jag inte...varför folk tror att man skulle vara särskilt intresserad av vem som skrivit random inlägg i känsliga rummet? Har svårt att tro att den här personen är särskilt intresserad av vad ni gör på FL.
    Nej men de kan ju gå in och läsa folks inlägg bara för skojs skull, för att jävlas och för att dom kan.
  • CopyThat
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 19:41:19 följande:

Haha, det enda jag tänker är "Jag hoppas h*n får betalt för det här" så som h*n håller på, om inte så borde Familjeliv anställa människan som PR-konsult.Skrattande

Skämt åsido, jag vill bara familjeliv och dess användare väl som de flesta här.{#emotions_dlg.flower}

Haha jag tänkte också så att den här personen måste ju jobba för fl eller något sånt eftersom h*n blev så upprörd

Ja det samma här. Jag har som sagt inget att dölja men förstår de som är oroliga också. {#emotions_dlg.flower}
  • CopyThat
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 19:42:32 följande:
    Jag behövde inte heller registrera mig, men vissa har ju pratat om en grön ruta som man var tvungen att trycka på för att komma åt listan. Fast den såg inte jag..
    Jaha okej jag såg också att folk skrev det men såg inte heller den rutan. Någon sa att det berodde på att den reklamen blev blockerad av vissa webbläsare om jag förstod det rätt.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 20:02:13 följande:
    Och varför skulle det bli mer intressant bara för att de vet nicket bakom, om de inte vet vem du är (känner dig). Om jag hade läst ett inlägg från dig i känsliga rummet och vetat om att det var du/din användare som skrivit det...så hade du ändå varit i princip anonym för mig. Och helt ärligt...ni tror inte att folk redan har snokat I era "privata" grejer runt om på nätet redan?
    Man vet aldrig hur dom fungerar och tänker så jag tycker att det är bäst att vara försiktig och låta folk ta bort de anonyma trådar som de vill. Det kan ju inte skada och gör ju mer gott än ont. Hur kan folk snoka i mina privata saker då? Då måste de ju ha hackat sin in.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:04:43 följande:
    Hackaren tycker nog inte det är så intressant att läsa om dig. Ditt ex däremot.

Det handlar inte om hackaren. Det handlar om att vem som helst kan ta reda på vad du har skrivit när du trodde du var anonym. Om smeknamnen och mailadresserna kopplas ihop, alltså.
    Värsta tänkbara är ju att hackaren med medhjälpare lyckas knäcka lösenorden för en del och de publicerar en lista med folks användarnamn och lösen. Sen så har inte alla hunnit ändra lösenorden för de kanske har vart utomlands eller vad som helst och vipps så kan vem som helst gå in på kontot och läsa och allt möjligt. Jag vet inte men det är bara en tanke.
  • CopyThat
    Anonym (en) skrev 2012-01-23 20:07:35 följande:
    Ofattbart att det finns de som ännu inte fattat att det de flesta är rädda för är ju att _deras bekanta_ via google eller själva FL ska kunna hitta känsliga inlägg om en lista publiceras med nick+mailadress (som _de bekanta_ känner igen). *man tar sig för pannan*
    Ja usch, de kanske till och med publicerar hela trådstarter som folk skrivit anonymt. Det hade ju vart förödande för vissa.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:16:26 följande:
    Har ni sett att dom skrivit att dom fått tag på hela regristret, alltså alla användares mailadresser osv här på FL?? Och att en person hade suttit i 3 dagar! och snodde användaruppgifter.. Låter lovande det här..
    Skojar du? Vart har du läst det? Snälla länka oss tråden Förvånad
  • CopyThat

Jag har nämligen haft en känsla hela tiden av att den listan som publicerades inte var komplett. För tänk om de fått tag på allas konton.

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:19:38 följande:
    Exakt!

Finns det någon mycket datakunnig här som kan svara på om det är sant att ens id eller vad man ska kalla det försvinner till alla sina trådar om man avregistrerar sig? Låter det rimligt att det fungerar så? Svara helst utan att vara anonym så det finns lite cred bakom påståendet.
    Jag vill också veta om det stämmer.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt