• Anonym
    Äldre 25 Jan 19:29
    43395 visningar
    18 svar
    18
    43395

    Huden lossnar på fingrarna regelbundet.

    Googla atopiskt handexem.  Jag har det och de ser ut som det du har. Smörjer med kortison och försöker undvika vatten så mycket det går. Får använda handskar vid ex disk, städ och en del matlagning.

  • Anonym
    Äldre 29 Oct 12:30
    #16

    TESTA DET HÄR - Kanske en lösning

    Vet inte om du läser svar på denna tråd längre, men jag skriver ändå och hoppas att det kan vara till hjälp för andra. Men min dotter har haft exakt detta problem sen hon var 3 år, både på fingrar och tår. Hon brukar beskriva att huden känns som papper innan den sen flagnar och spricker. Hon är nu 15 år. Alla läkare jag varit hos skriver ut kortisonsalvor och andra mjukgörande salvor. Inget av det hjälpte. Tog saken i egna händer och läste mycket och testade olika saker. Hon äter nu en zink-tablett och en e-vitamin-kapsel om dagen och är HELT symtomfri. Jag har flera gånger gjort tester genom att hon slutar äta tillskotten och sen börjar igen. Slutar hon äta tillskotten så uppstår problemen igen efter ett par dagar. Efter tre veckor har hon sprickor på fingrar och tår som blöder. Börjar hon äta tillskotten igen så blir hon snabbt bättre och såren läks. Vill tillägga att hon är allergisk mot dammkvalster och jordnötter. Tror att denna typ av hud oftare drabbar allergiker. 

Svar på tråden Huden lossnar på fingrarna regelbundet.