• Mamas75

    Äntligen plussade jag:-)

    Måste bara få dela med mig av min stora glädje idag!!! Efter över 2 års försök att ge vår dotter ett syskon har jag idag ÄNTLIGEN gjort ett positivt gravtest!!! Är bara i v 4 så vädldigt tidigt så klart men är så otroligt lycklig. Vill krama hela världen...

  • Svar på tråden Äntligen plussade jag:-)
  • PojkMamma85

    STORT GRATTIS =) Jag håller mina tummar på att allt går som det ska  Solig

  • sweasmamma

    ÅÅÅHHH VILKEN LYCKA!!!!!!!! stort grattis!!!!! hoppas med på att plussa till mig ett syskon till dottern snart 

  • che71

    Grattiskramar till dig Mamas75!!! Glad
    Jag är också i v 4+0 , dvs precis gått in i v 5...plussade för några dagar sen
    Har försökt i 1½ år nu, ett MF för 1 år sen, inga barn
    Vi kanske kan följas åt?
    Har du några symtom än?
    Jag har som mensvärk ibland, värst inatt, så orolig att det ska börja blöda, springer o kollar hela tiden på toa....
    Åh vad jag hoppas på bebis i början av oktober!!!

  • sweasmamma
    che71 skrev 2012-01-26 13:16:31 följande:
    Grattiskramar till dig Mamas75!!! Glad
    Jag är också i v 4+0 , dvs precis gått in i v 5...plussade för några dagar sen
    Har försökt i 1½ år nu, ett MF för 1 år sen, inga barn
    Vi kanske kan följas åt?
    Har du några symtom än?
    Jag har som mensvärk ibland, värst inatt, så orolig att det ska börja blöda, springer o kollar hela tiden på toa....
    Åh vad jag hoppas på bebis i början av oktober!!!
    grattis till dig också!!!! vi har försökt i 7 mån,skulle ha mens idag men inget än ..hoppas såååå den håller sig undan 
  • Mamas75

    Tack för alla grattis . Håller tummarna för dig också che71, att det ska gå vägen, och för dig sweasmamma att det inte ska komma ngn mens! Che71, följs gärna åt! För mig har det känts spänt i magen ett par dagar, men inte riktigt som mensvärk. Det är så olika hur man känner i början. Känner nästan inget i brösten ännu, har för mig att det kändes där ganska tidigt sist. Men minns ju inte, dottern är ju 4,5 år så det var ett tag sen sist...

  • Marras

    kastar mej in i denna tråden också! Jag har ingen koll på vilken v jag är i riktigt eftersom jag hade lagt bebisplanerna på hyllan i väntan på ivf.. ( domen att jag INTE kan få barn på naturlig väg pga stopp i äggledarna ) Och nu sitter jag här Nyplussad.. helt overkligt!? =) skulle tippa på v 4 nånting, testnarkoman och helt överlycklig! 

    Det som är så sjukt.. vi hade tid i Tis 24 hos vår ivf läkare att vi nu skulle sätta igång ett försök =) Det besöket blev VUL istället och lab för hcg prov =) Tyvärr såg man inget på VUL ännu... för tidigt trodde han.

    Vad har ni för symptom tjejer?  

    Åh grattis till OSS alla!! <3 

  • Mamas75

    ja, grattis till oss alla! Visst är det helt otroligt att kroppen kan, när man nästan gett upp hoppet! Vi hade som sagt försökt i över 2 år utan resultat. Ett barn innan och inget "fel" vid utredning. Testat pergotime 2 ggr innan men inte hänt ngt då. Nu bestämde jag att vi kör en omgång till och funkar det inte blir det IVF. Och så tog det sig! Har ju inte varit på kontroll ännu och var ett tag sen jag var gravid senast så har inte helt koll på hur man räknar längre men tror jag är i v 5 nu (4+4). Känner liksom att det är lite spänt i nedre magen, kissenödig mycket och nu har brösten börjat ömma... Allt är välkommet .

Svar på tråden Äntligen plussade jag:-)