Vad tycker ni om Lidl?
Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
Tycker ni om maten menar jag?
Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
Tycker ni om maten menar jag?
Lustigt, jag skrev just om Lidl i en annan tråd. I Tyskland har dom väl lite högre status ä här, eller? HUr som helst så tycker jag att det är lite kul att handla där ibland, man kan hitta lite annorlunda spännande saker i matväg, tysk korv, ostar, kex, smarrig choklad, och så har vi fyndat både kläder,lakan och handdukar som är fair trade eller ekologiska. Väldigt bra faktiskt.
Jag har även köpt en del av det "onödiga skräpet", tex ett underställ i "angora" och det är det bästa jag haft. Maken har köpt innetofflor och jag har köpt bilklädsel och -kapell, grillöverdrag, en hörnslipmaskin, div verktyg, stekpanna och lite sånt. Är nöjd med prisvärdheten.
För övrigt jobbar jag själv för ett tyskt företag och har pratat med några Lidl-anställda om de farhågor som en del vädrar här i tråden. Alla jag pratat med har inte haft några tidpunkter, förutom på schemaläggning, men det verkar vara ett vanligt problem på alla arbetsplatser jag varit på.
Bärinnehållet i sylt
Gillar Lidl. Vi handlar regelbundet deras korvar med högt köttinnehåll, salami, pålägg, mozarella (7kr!) och kvarg.
Hur fräckt är det inte att mitt inlägg försvann?
Nåja, bärinnehållet är reglerat i Livsmedelverkets föreskrifter och Lidls sylt/marmelad är inte sämre än tex Bobs.
Transporterna är inte den största delen av konsumentpriset och utländska varor kan vara betydligt billigare att producera.
Och för att svara på frågan så handlar vi på Lidl (och alla andra kedjor för övrigt).
Jag är inte förtjust, det är ingen trevlig upplevelse att handla där. Visst är mycket där billigare men för mig är det svårt att få till en hel matkasse med allt vi behöver.
Det fanns ett Lidl intill en vanlig matvaruaffär inte så långt från där vi bodde tidigare och då hände det att vi köpte vissa basvaror där och sedan till den andra för huvuddelen.
Jag tycker lidl är skit faktiskt, det som är helt okej är grönsakerna/ mejeri
Jag arbetade i den första butiken som öppnade här i sverige i Bålsta..snacka om mass hysteri de första veckorna..haha och vad galna folk var över kassa systemet.. Å vad mycket skit man fick när man satt i kassan för det.Nu har de ju ändrat det till "normala" kassor på många ställen för svenskar klarade inte av systemet..hehe! Jag har inget att klaga direkt på när det gäller Lidl varken som föredetta personal eller kund..tycker man inte om vissa tyska varor är det inte mer konstigt än att man inte gillar vissa svenska varor... håller med om att de absolut har goda korvar =)
Jag arbetade i den första butiken som öppnade här i sverige i Bålsta..snacka om mass hysteri de första veckorna..haha och vad galna folk var över kassa systemet.. Å vad mycket skit man fick när man satt i kassan för det.Nu har de ju ändrat det till "normala" kassor på många ställen för svenskar klarade inte av systemet..hehe! Jag har inget att klaga direkt på när det gäller Lidl varken som föredetta personal eller kund..tycker man inte om vissa tyska varor är det inte mer konstigt än att man inte gillar vissa svenska varor... håller med om att de absolut har goda korvar =)