• Äldre 29 Jan 20:33
    49777 visningar
    16 svar
    16
    49777

    SVÅRT sötsugen men knappt nåt hemma. Vad gör man?

    Imorgon ska jag få mens och för en halvtimme sen slog det där extrema sötsuget till. Ungefär var tredje, fjärde gång får jag det, alldeles lagom för att man ska hinna glömma och således inte köpa hem nåt

    Nu står jag med ett skafferi med socker, havregryn och mjöl samt en kyl med smör, ägg, bananer och yoghurt. 

    Vad kan man göra av detta? Vad ska jag göra? Nyss åt (!) jag lite pärlsocker men det var så gott att jag bara ville ha mer och allvarligt talat, det känns inte jätteclassy att käka pärlsocker ur förpackningen

    Hade jag bara haft kakao hemma hade jag lätt gjort chokladbollar men nu har jag inte ens det. Vad ska jag göra? Vad ska jag svänga ihop som går fort och stillar detta sötsug?
     
    /Sötsugen 

  • Svar på tråden SVÅRT sötsugen men knappt nåt hemma. Vad gör man?
  • Äldre 29 Jan 20:40
    #3
    deecember skrev 2012-01-29 20:35:02 följande:
    Stekta bananer?
    Halva dem och stek dem rullade i socker, tills de blir gyllenbruna..
    Det låter så där faktiskt. Säkert gott men jag gillar inte varm frukt. 

    /inte bara sötsugen, kinkig också
    tackförfisken skrev 2012-01-29 20:37:37 följande:
    Stek havregryn i mycket smör och socker. Ska bli lite gyllene. Nyttigt;)
     Hm, bättre. Man kanske kan ha de i lite vaniljoghurt sen. Som en liten efterrätt liksom?
  • Äldre 29 Jan 20:49
    #7
    Lajkie skrev 2012-01-29 20:46:23 följande:
    Hon hade ju inte kakao.... Ta oboy om
    Du har det? :) eller gör vita chokladbollar??
    Ingen oboj heller Hade gott om kakao tills mjöbaggarna kom. Då slängde jag den och sen dess glömmer jag alltid att köpa ny.

    I vanliga fall är jag inte alls sötsugen så jag har i princip aldrig nåt sött hemma. Inte ens idag när vi ändå veckohandlat och chokladkakan bara kostade 10 kronor. En sådan skulle jag nästan kunna döda för nu... 
  • Äldre 29 Jan 20:57
    #10

    Jag stekte lite havregryn med lite smör och socker och hade sen på lite vaniljyoghurt. Faktiskt rätt gott! Jag sparar alla tips jag fått, för den här situationen lär återkomma

Svar på tråden SVÅRT sötsugen men knappt nåt hemma. Vad gör man?