• telgebo

ProgesterAll??

Capiche skrev 2012-08-04 11:07:37 följande:
    Ja i dag har jag smort på underarmen där det är tunn hud. 

Ha ha , ska du smörja till BIM den 15/8 nu då och fortsätta om du plussar då?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-04 11:28:29 följande:
    Den har lagt min BIM den 14//11 :) Iom jag hade 13 dagars luteafs förra månaden :) Ja så då ska jag smörja tills jag plussar.!

14 NOVEMBER???? Ha ha det var lååång l fas det fattar att du menar 14/8 kunde inte motstå att retas lite med dig.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-04 12:01:10 följande:
    haha Oj oj ..nä dags kanske sluta ligga kvar i sängen och gå upp och göra någon nytta idag!!! Hel snurrig, inte van vara ledig från jobbet :) och barnen är hos sin pappa och gubben jobbar. Så i kväll ska jag på festival med några vänner. 
    Sagt att jag har inge pengar så ska inte drickan något. :D bra bortförklaring? haha nä.  

Det är en bra bortförklaring men funkar inte om de bjuder. Jag har aldrig det problemet då alla vet att jag inte gillar alkohol.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-04 12:16:13 följande:
    Mmmm alla vänner vet ju att jag gillar ta ett vinglas eller två när vi umgås helger eller större grejjer.
    Nå alkohol vill jag då inte ha i kväll så nått hittar jag på :)

Däremot kommer jag ju inte kunna tempa i morgonbitti iom jag kommer ju inte vara hemma förns ca 3-4 i natt.

oj vad sent, då sover jag ha ha sen länge. Är så trött redan vid 23, är alltid sådär trött dagarna före mens och under mens och sover dessutom sämre.
  • telgebo

Capiche: Hur går det med smörjandet?

• telgebo
    Capiche skrev 2012-08-05 19:57:06 följande:
    Jag smörjer nu morgon och kväll. Det går bra än så länge, hoppas det fortsätter så. :)

Klarade du dig ifrån alkholen inatt som var?
  • telgebo

Duktigt vilken bortförklaring körde du med?

• telgebo
    Maramina skrev 2012-08-07 11:05:41 följande:
    telgebo, en fråga som är OT, men kan inte låta bli att fråga i alla fall. Du kan skippa att svara om du vill om du tycker att jag inte har med det att göra, och jag vill inget illa eller så. Jag har sett att du har dykt upp i många trådar på sistonne som har med graviditetsplaner och försök att göra, kanske har jag missat det, men är du också inne på att försöka bli gravid? Jag tyckte att jag såg någonstans att du var ensam och hade en liten på dryga året, men jag har inte fattat om du planerar en till.

Till er andra, jag följer er här i tråden, får se om jag vågar testa krämen framöver  

Vad menar du? Är man förbjuden att skaffa barn bara för att man har en liten eller vad tusan menar du? Vad har du med saken att göra?
  • telgebo
    Rebster skrev 2012-08-07 16:09:15 följande:
    Jag tror att hon frågade en ärlig fråga. Hon verkar vara osäker på om du försöker bli gravid eller om du bara är intresserad av krämen för att t.ex. få bort PMS etc. Om du läser hennes inlägg en gång till så ifrågasätter hon inte om du försöker bli gravid trots att du har en liten, utan om du försöker bli gravid.

Varför då inte fråga alla härinne vad tanken med krämen är?
  • telgebo

Hädanefter vill inte jag bli omdiskuterad i denna tråd och att det sprids massa saker som inte stämmer med verkligheten.

Jag tycker Maramina eller vad hon nu heter borde fråga samtliga här inne vad tanken då är för deras del med denna kräm Rebster. Tycker det är märkligt att bara gå på mig. Jag har aldrig haft kontakt med denna Miramina eller vad hon nu heter förr och tycker det är väldigt konstigt att hon går på mig med sådan privat fråga. Sådant kan man ta i en persons inbox.

• telgebo
    Rebster skrev 2012-08-07 17:57:36 följande:
    Jag har redan skrivit varför jag tar krämen och det har flera i tråden gjort. När man läser dina inlägg tycker jag också att det kan vara svårt att se varför du vill använda krämen, medan andra rätt ut har skrivit att de försöker bli gravida och vill få bort sina spottings osv. Som sagt så tror jag inte att Maramina ville diskutera bara dig i tråden utan bara var nyfiken eftersom det är lite otydligt.

Jag kan berätta igen varför jag använder krämen och det är för att få bort mina spottings och förhoppningsvis bli gravid. Du behöver inte berätta om du inte vill, det tror jag alla härinne respekterar. Hoppas att du vill vara kvar och att om du bestämmer att prova krämen delger oss om du känner dig hjälpt av den.
    Lycka till!

Men hennes långa utläggning på en kort fråga är märklig. Då kan man fråga rakt på Telge planerar du barn?
    Är inte det ganska oförskämt att ställa en sådan privat fråga?

Jag tycker det framgår ganska tydligt varför jag hänger här inne.
  • telgebo
    Rebster skrev 2012-08-07 18:39:30 följande:
    Ok, du menar att den är privat med tanke på att du redan har en liten och att du försöker igen? Det var nog det som jag inte heller förstod, jag tänkte att du kanske hade spottings eller något. Jag tänkte inte på att det kunde uppfattas som oförskämt. Det var synd att du uppfattade det så.

Jag ger upp, vill du inte förstå så strunta i det då.
  • telgebo

Jag ger upp, jag frågar aldrig nån rakt ut som jag aldrig snackat med förr om den planerar barn bara sådär rakt ut. Skulle aldrig falla mig in, lite fingertoppskänsla får man faktiskt ha.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-08-08 13:00:45 följande:
    Hmm kan vi lämna att gorm nu och vill ni fortsätta vara elaka med varandra gör det i någon annan tråd. Detta är en positivt peppande tråd :) 

Spännande. !

Jag är ÄL+7 idag, sticker i livmodern från och med i morse. Rädd mensen ska dyka upp för tidigt. Vill verkligen plussa nu! Min karl fyller jämnt den 18.e och skulle vara ganska skojj slå in ett sticka där det står gravid.  :) 
    Nog för jag försöker ställa in mig på att det kommer inte bli något denna månad heller så jag inte blir allt för ledsen. 
    Jag har inte negativa symptom än av progesteron krämen iaf. :) skönt.

Ha ha Capiche då får du slå in digitalt precis innan det ska ges för det står bara i 24 timmar, men det kanske du visste.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-08 18:55:13 följande:
    haha nä det visste jag inte;) Men då lärde jag mig något nytt!! 
    Bra och veta så han inte öppnar och undrar what? blankt. :) 

Nå får hoppas nu först att jag får ett pluss. Eller om den förbaskade tanten tänkt komma sen.
    Jag mådde iaf sjukt illa i eftermiddag men säkert bara magkatarren som spökar.  

Illamående är bra bra bra. Jag mådde också illa fast 8 dagar efter ÄL senast.

Ha ha, hade ju vart kul för killen din att öppna paketet med ett blankt test.
Svar på tråden ProgesterAll??