• Saga7209

    När barnlängtan inte går att stoppa undan!

    Hej!
    Jag skriver i denna 40+ då jag snart är 40 och känner mig i den äldre skaran som vill ha barn.
    Efter lite mer än ett  års försök  blev jag  gravid mitt i vår fertilitetsutredning, men det visade sig att barnet var gravt handikappat (acrani) och om jag inte gjorde abort så skulle det antingen bli missfall eller dö efter födseln. Abort gjordes i vecka 14 och vi sörjde såklart. Efter ytterligare ett år  efter aborten står vi här och absolut ingenting händer .Jag har nog provat alla piller och huskurer man kan tänka sig till ingen nytta. Gjort  lite utredningar,där de inte hittat nått fel. I ärlighetens namn har jag nog känt att jag inte kan kräva mer undersökningar då jag  faktiskt snart är 40.
    Till vänner som frågat hur det går har jag lite coolt sagt att jag kanske är för gammal, blir det så blir det. Men innerst inne så har jag panik och känner en outtömmlig frustration/sorg.
    Många tycker nog att hon har ju redan två barn som hon borde vara glad för och hon har ju i allafall lyckats få ett foster att fästa. Och ja, jag är superglad för mina två barn som nu är 9 år (tvillingar). Men frustrationen/sorgen är kvar. Sambon vill ej lägga pengar på privat IVF även fast han inga barn har.Han vill gärna ha barn men Ivf , där går hans gräns. Våra meningsskiljaktigheter om IVF tär på oss och jag har blivit tvungen att tänka bort det alternativet. Vi har bestämt helt enkelt att inte tänka barn, men det går ju inte!!! Jag blir helknäpp /depprimerad ca en vecka innan mens tills nästa ägglossning. Kul liv!! Ska det vara såhär tills  jag går in i klimakteriet?? Någon som har tips på hur man mår bra i detta?

  • Svar på tråden När barnlängtan inte går att stoppa undan!
  • Saga7209

    Hej YummyMami! Nej det är inte för hans skull. Jag har verkligen försökt tänka på att man kan börja få massa tid för sig själv nu när de börjar bli stora men det sitter djupare på något sätt. Det är som att man stundvis försöker tänka på allt positivt och det funkar för stunden men sen så faller man igenom och är där och längtar och känner efter lagom tills att mensen skall komma. Stora frågor ställs man inför när man i ett förhållande har olika åsikter och viljor i denna fråga och gränserna för egoism kontra stå tillbaka suddas ut för den som är i det.

  • floa123

    Hej Saga! Varför går din mans gräns vid IVF egentligen? Det är ju ert barn i alla fall även om det går till på ett annat vis om det nu handlar om det. Jag förstår dig precis, kan du inte prata med honom mera? 

Svar på tråden När barnlängtan inte går att stoppa undan!