• Äldre 3 Feb 18:51
    20496 visningar
    14 svar
    14
    20496

    Mönster till muddbyxor?

    Jag har googlat för fulla muggar efter mönster till muddbyxor till småbarn men inte lyckats hitta något. Jag hittade däremot en jättebra beskrivning av hur man gör muddbyxor (en norsk sida vill jag minnas) där författaren länkade till två mönster men jag lyckades inte hitta något mönster på någon av länkarna. Finns det någon som vet var man kan hitta ett bra mönster? Det måste inte vara gratis men det hade varit trevligt om det inte kostade något

  • Svar på tråden Mönster till muddbyxor?
  • Äldre 3 Feb 18:53
    #1

    Åhh, jag vill också ha ett mönster till byxor så jag hakar på här och väntar på svar! Ett tips annars är att låna sytidningar på biblioteket, det är ju gratis!

  • Äldre 3 Feb 18:56
    #2
    Mamma Mamma Tintis skrev 2012-02-03 18:53:25 följande:
    Åhh, jag vill också ha ett mönster till byxor så jag hakar på här och väntar på svar! Ett tips annars är att låna sytidningar på biblioteket, det är ju gratis!
    Ja, det får nog bli en tur till bibblan. Fast kruxet med sytidningar är ju att då måste man ha ett visst nummer, så det blir väl en del letande Det finns ju böcker också visserligen.
  • Äldre 3 Feb 19:03
    #3

    Rita av ett par befintliga! :)

  • Äldre 3 Feb 19:18
    #4
    Lajkie skrev 2012-02-03 19:03:14 följande:
    Rita av ett par befintliga! :)

    Det hade underlättat om man hade ett par befintliga Har inte ens en bebis än
  • Äldre 3 Feb 20:36
    #5

    I senaste numret av tidningen Ottobre (finns .tex på Pressbyrån) finns ett mönster, se här: http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2012_1/All_designs-1-2012.pdf.

  • Äldre 3 Feb 20:41
    #6

    De har visserligen ingen mudd nedtill, inte de hellånga byxorna men det finns till 3/4 byxan så att kombinera de två ska väl inte vara allt för svårt...
    http://www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx?group_id=7042

  • Äldre 4 Feb 10:52
    #7
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-03 20:36:58 följande:
    I senaste numret av tidningen Ottobre (finns .tex på Pressbyrån) finns ett mönster, se här: www.ottobredesign.com/lehdet_js/2012_1/All_de....

    Tack! Tittade på tidningen i butiken men hann inte bläddra i den
    Gurkan skrev 2012-02-03 20:41:59 följande:
    De har visserligen ingen mudd nedtill, inte de hellånga byxorna men det finns till 3/4 byxan så att kombinera de två ska väl inte vara allt för svårt...
    www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx?grou...
    Nä, det där borde nästan till och med jag klara av. Jag är en sy-analfabet men muddbyxor ser så enkla ut att jag borde klara av att sy dem

     
  • Äldre 4 Feb 12:00
    #8

    Har själv köpt mönstret men inte fått hem det än och jag är novis med men det står easy och brallorna ser lätta ut att sy och snöret skippar vi det är överkurs haha visst kostar mönstret några kronor men det är det värt

  • Äldre 4 Feb 12:01
    #9
    Gurkan skrev 2012-02-04 12:00:34 följande:
    Har själv köpt mönstret men inte fått hem det än och jag är novis med men det står easy och brallorna ser lätta ut att sy och snöret skippar vi det är överkurs haha visst kostar mönstret några kronor men det är det värt

    Ja, det är ju egentligen bara "byxdelen" man behöver mönster till. Så tjoffar man på ett par muddar upptill och nertill. Hur svårt kan det vara??
  • Äldre 4 Feb 12:03
    #10

    Såg attmönstret jag länkade till inte går under tre år ibstorlek men här www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx finns babyplagg och det lär finnas något som är lika lätt!

  • Äldre 4 Feb 12:15
    #11
    Gurkan skrev 2012-02-04 12:03:06 följande:
    Såg attmönstret jag länkade till inte går under tre år ibstorlek men här www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx?grou... finns babyplagg och det lär finnas något som är lika lätt!

    Tack för länkarna!
  • Äldre 4 Feb 18:32
    #12

    Här är förresten beskrivningen som jag nämnde http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/06/att-sy-en-byxa.html

  • Äldre 4 Feb 18:39
    #13

    Har nu reserverat boken av Meedom som bloggen tipsade om. Hoppas att det är ett bra mönster som jag begriper mig på

  • Äldre 11 Oct 11:08
    #14
Svar på tråden Mönster till muddbyxor?