• Lyckomamman

    Gravida 40+ Ö-götland som vill träffa nya vänner?

    Hej,

    Är  44 år och gravid i vecka 16 med 4e barnet, de andra tre är 7,5 och 2 år.

    Har föjt trådarna här på gravid 40+ men inte haft ork/tid att skriva själv.

    Undrar om det finns någon här som bor i Norrköping/Linköping/Finspång, eller däromkring som skulle vilja träffas?
    Vi bor på landet men åker ofta in till just dessa tre orter.

    Vi är inflyttade och har inte så många vänner i trakten, vore extra kul att träffa nya vänner i ungefär samma situation, 40+ men fortfarande mitt uppe i småbarnslivet.
     

  • Svar på tråden Gravida 40+ Ö-götland som vill träffa nya vänner?
  • Minnie2012

    Är nyinflyttad till Askersund från Karlstad för ett par veckor sedan. Är 43 år och är i 10:e veckan. Har fem barn sedan tidigare i åldrarna 3-17. Skulle tycka det vore trevligt att lära känna fler gravida i " min ålder" :) Hör gärna av dig så berättar jag mer om mig.

  • terena

    Jag bor på landet utanför Katrineholm
    är nu i v 9  Har 3 barn 9,16 18 år
    Själv är jag 45
    Vill gärna lära känna andra i den "åldern" 

  • Lyckomamman

    Hej Minnie2012 och terena!!

    Roligt att vi är några stycken, inte alltför långt ifrån varandra.

    Konstigt nog känns det mer "udda" att vara gravid vid 44 (kommer att ha fyllt 45 när barnet kommer) än vid 40-42 som tycks vara betydligt mer vanligt. Fick själv yngsta barnet några månader innan 43-årsdagen. Tänkte då inte så mycket på min ålder, kände heller inte samma åldersrelaterade oro som nu.

    Räknar just nu dagarna till RUL den 7/3. Vi har endast gjort KUB med samtliga, men denna gång är oron för kromosomavvikelser så mycket större än tidigare. Fick 1/453 vilket enligt BM är mycket bra vid 44 år. Oron vill dock inte släppa och jag funderar mycket på om vi trots allt inte borde ha gjort FVP.

    Hur tänker ni runt fosterdiagnostik?

    Har omgivningen haft några "synpunkter" på er graviditet med tanke på åldern?

    Vi har hitintills bara berättat för den närmaste familjen som lite överaskade ändå sagt grattis.

    Magen börjar synas nu och med våren i antågande då de tjocka vinterkläderna åker av så blir det förmodligen synligt för alla.

    Vet inte riktigt varför jag har en känsla av att det är något genant med en snart 45-årig bebismamma. Har fått några grå strån och tänker att jag måste skynda mig att färga håret

    Hör GÄRNA av er, jag är inte heller främmande för att åka några mil om lusten att träffas över en fika skulle falla på. Bor man på landet så är man ju så van att behöva sätta sig i bilen så fort man ska göra något.

  • mamma Linder

    Hej
    Jag blir 40 i sommar och väntar mitt femte barn i oktober. Mina barn är födda 93, 97, 01, 06. Jag bor strax utan för Mjölby

  • sunta72

    Hej!! Blir 40 i sept o väntar mitt fjärde barn i november om allt går väl!! Bor strax utanför Norrköping, har inga vänner( vad jag vet) som har småbarn el väntar smått!!!

  • Lyckomamman
    sunta72 skrev 2012-03-17 17:02:47 följande:
    Hej!! Blir 40 i sept o väntar mitt fjärde barn i november om allt går väl!! Bor strax utanför Norrköping, har inga vänner( vad jag vet) som har småbarn el väntar smått!!!
    Hej och grattis!!

    Hur gamla är dina andra barn? 

    Vi har precis fått veta att vi väntar en liten kille

    Känns fantastiskt roligt med ett 4de även om man ibland undrar hur man ska hinna ge alla den uppmärksamhet de behöver. Är redan svårt de gånger alla tre vill berätta något viktigt samtidigt, vilket ju är typ hela tiden

           
  • sunta72

    Hej lyckomamman!! Mina barn är 12,16 å
    18!! Så de är ganska frigående och självständiga, min oro är inte att jag inte ska hinna med de tre stora utan hur de känslomässigt ska ta till sig den här lilla!! Och en oro för om att jag har blivit lat o bortskämd med så stora barn.... Och om jag ska uppfattas som gammal!! Och förstås som alla oroar sig för, om den lilla i magen är som den ska!!! Vart mycket oro där....

  • Karin 980
    terena skrev 2012-02-26 20:58:03 följande:
    Jag bor på landet utanför Katrineholm
    är nu i v 9  Har 3 barn 9,16 18 år
    Själv är jag 45
    Vill gärna lära känna andra i den "åldern" 

    Hej terena!

    Vad jag förstår av tiden när ni skrev dessa inlägg så har ni inte fått era barn ännu, själv är jag 44 och fick vår William  11 April. det är helt otroligt underbart, mysigt och overkligt på samma gång. Jag sökte på 40 + mammor i Katrineholm och fick upp era inlägg blev nyficken och undrar om ni fått til någon träff.

    Jag log för mig själv när jag läste Lyckomammans inlägg, så träffande, har vel aldrig för studerat ålderstecken eller tänkt på det så mycket som jag gjort när jag väntat William. Va också orolig för vad mina tidigare barn skulle tycka, men som väl är så har dom bara välkommnat den lille. Nu vet jag ju inte om ni bevakar den här sidan längre eller hur det fukar när man svarar på något, men det vore kul om någon skrev tillbaka//karin 980
Svar på tråden Gravida 40+ Ö-götland som vill träffa nya vänner?