Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

Emmel skrev 2012-02-04 19:08:59 följande:
    Eh ... jag fattar inte trådstartet alls. Någon som kan förklara?
    Du ska aldrig säga att du inte förstår TS. Det menar TS är ett bevis på att man är ointelligent. Japp, hon ser sig som definitionen av intelligens och vara ett vandrande intelligenstest. Förstår man inte henne är man helt enkelt ointelligent. Och en åsna.
  • Velouria
    Queenie70 skrev 2012-02-04 19:48:05 följande:
    Det spännande i TS kråksång är ju att trots hon tror sig veta att hon har en unik förståelse för det jamaicanska folket och dess kultur, så har vi genom en släkting i en annan tråd fått veta att hon i de kretsarna i sverige är rätt illa sedd och att de tycker hon är pinsam skämmer ut dem, och att många av dem är livrädda för att förknippas med TS, men den tråden togs av förståeliga skäl bort.
    Det kan jag verkligen tro att de känner. Vem vill förknippas med en sådan hatisk och dryg person?
  • Velouria
    Trialanderror skrev 2012-02-07 08:46:18 följande:
    Ok ok ok...

Jag måste bara reda ut en grej...
    Ella du säger att din man pluggar här (vilket blir moment 22 med tanke på vad du sagt tidigare ang. att plugga) och att han pluggar för att få ett jobb... Du säger att du "bor" i Jamaica mentalt, att alla är lyckliga på Jamaica, att det inte finns problem på Jamaica och att alla tar hand om varandra.

Varför bor du inte på Jamaica? Detta utopia till land detta Eldorado där vägarna är kantade av guld och lycka... Att flytta från ett land till ett annat är inte svårt, har själv gjort det två gånger.

Jag förstår inte varför ni är kvar i känslokalla Sverige när ni kan på i Utopia.

Men sen igen så är jag högutbildad och hjärntvättad så det kanske är därför jag inte förstår.
    Hehe, menade TS att man blir hjärntvättad när man utbildar sig på akademisk nivå?
  • Velouria
    Trialanderror skrev 2012-02-07 09:34:11 följande:
    japp... eller alla som utbildar sig snarare.
    Jovisst, man kan ju alltid ifrågasätta den litteratur som studenterna måste läsa, vem som har skrivit böckerna, vilken agenda författaren har haft, vilka åsikter till och med lärarna har osv. Men EN del av den akademiska världen ÄR JUST att IFRÅGASÄTTA. Man måste inte köpa allt man läser rakt av. 

Men det är ändå nyttigt för väldigt många yrken om man har en akademisk utbildning som ändå ger en person de redskap som behövs för att kunna hantera ett yrke.

Så jag förstår inte varför TS tror att hon är "friare" mentalt än en som studerar. Hon kan väl vara minst lika "hjärntvättad" som vilken person som helst. Och det ser man ju att hon är genom att hon tror så starkt på en sak och liksom snöar in sig på ett ämne och idiotförklarar precis alla som inte tror som hon Sjukt...
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska