Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

MrsC74 skrev 2012-02-04 16:47:46 följande:
    Selfish: absolut du har rätt i det men många skriver inte såna åsikter angående ämnet. Utan det kommer genast upp ... Du igen? Har du rökt på ? TS är svagbegåvad osv osv. Sen är det i gång. Det jag menar är att om man inte ha annat att bidra med än sånt så kan man ju låta bli att läsa. Blir så sjukt otrevlig stämning. Sen förstår jag inte alls TS och vad hon menar många gånger men man kan diskutera på en vettig nivå utan att kalla
    folk för saker.
    Om nu TS inte kan klara det utan att förolämpa ger det mig rätten att var likadan?
    Om man nu irriterar sig så på TS trådar så
    är det bästa att bara låta det vara :)
    Det är min åsikt i alla fall :)
    Och min åsikt är att jag beklagar att TS uppenbarligen just nu tyvärr genomlider ett skov av sin sjukdom igen.

TS, eftersom dessa sjukdomsskov verkar komma med en rätt förutsägbar regelbundenhet, så kanske man kan förebygga det på nåt vis. Kan du inte prata med din läkare om detta?
  • Queenie70

Ts åsikter är sjukt stötande. Att generalisera så omkring människor med ett visst etniskt ursprung är exakt lika illa som påståenden i stil med att negerer har rytmen i blodet och dylikt. Fast det är faktiskt mycket mycket värre att hävda som TS gör att Jaimacaner inte låter sig nedslås av fattigdom, död och elände, de är alla lika lyckliga ändå. En mamma från jaimaca rycker lite på axlarna om hennes barn dör, dansar vidare i livet och skaffar helt enkelt ett nytt barn istället för att gräva ned sig i sorg som vi i väst gör.

• Queenie70

Det spännande i TS kråksång är ju att trots hon tror sig veta att hon har en unik förståelse för det jamaicanska folket och dess kultur, så har vi genom en släkting i en annan tråd fått veta att hon i de kretsarna i sverige är rätt illa sedd och att de tycker hon är pinsam skämmer ut dem, och att många av dem är livrädda för att förknippas med TS, men den tråden togs av förståeliga skäl bort.

• Queenie70
    CopyThat skrev 2012-02-04 20:15:25 följande:
    Jag måste bara skriva detta att det var jag som startade den tråden som togs bort. Nu kan man inte vara anonym här och jag vill inte bli förknippad med ts för allt i livet så jag kommer ta bort mitt konto efter det här och sen skapa en ny. Jag vill dock förtydliga att det här INTE är min släkting tack gode gud utan hon är ingift och jag har numera ingen kontakt med idioten. Sen var det inte i de svenska kretsarna som jag syftade på utan i de jamaicanska. Det är så ironiskt när hon tror att alla älskar henne där. Hon har betett sig riktigt dåligt där nere och jag blir så irriterad på den här jävla människan! Hon fattar ju bara inte!
    Jag syfta just på jamaicanska kretsar, som jag förstod det I Sverige? Intressant är det ju hursomhelst..
  • Queenie70
    CopyThat skrev 2012-02-04 21:03:05 följande:
    Nej jag menar de som bor på Jamaica. Hon tror, eller vill tro, att de alla älskar henne men i själva verket pratar och skrattar dom där bakom hennes rygg. Inte så konstigt heller när hon betett sig som ett riktigt svin där nere.
    Är så sjukt nyfiken på vad hon gjort därnere
  • Queenie70
    CopyThat skrev 2012-02-04 21:13:18 följande:
    Jag förstår det haha. Jag har en hel del att berätta om den här människan och jag hade gärna velat lättat hjärtat då hon även gjort saker mot mig men tror inte det är tillåtet att outa och inlägget hade nog fl bara tagit bort.
    Så syyyyynd
  • Queenie70
    Velouria skrev 2012-02-05 13:24:04 följande:
    Hur många har ens läst TS blogg? *not me*
    Inte jag. Känns tämligen ointressant.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska