• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 23:01:15 följande:
    Det är två olika språk, eftersom att det är ett språk som  talas i två olika länder... Du påstår alltså att Norska och Svenska är samma språk? Du vet, det finns ord i USA som dom inte använder i England. I Jamaica kastar man helt om alla ord... Men det skulle vara samma språk för att?

• move
    Selfish Geene skrev 2012-02-06 22:57:05 följande:
    är det någon här som har sagt att "jamaicanska" är fel?
    Vem har sagt att någon  sagt det?

Om Jag sätter in en länk där jag beskrivit hur dumt vissa beter sig, ska jag bara stanna här och diskutera då folk säger du ser ut som en ko? 
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 23:04:23 följande:

Om Jag sätter in en länk där jag beskrivit hur dumt vissa beter sig, ska jag bara stanna här och diskutera då folk säger du ser ut som en ko? 

• Selfish Geene
    move skrev 2012-02-06 23:01:15 följande:
    Det är två olika språk, eftersom att det är ett språk som  talas i två olika länder... Du påstår alltså att Norska och Svenska är samma språk? Du vet, det finns ord i USA som dom inte använder i England. I Jamaica kastar man helt om alla ord... Men det skulle vara samma språk för att?
    Samma språk kan pratas i flera olika länder, norska och svenska är inte samma språk (men är nära besläktade)

Språket är under ständig förändring, till slut kan en dialekt bli så skiljd från ursprungsspråket att det kan betraktas som ett nytt språk.

Men jamaicanska är inte där ännu, det är möjligt att det aldrig utvecklas till ett eget språk

• Selfish Geene
    move skrev 2012-02-06 23:04:23 följande:

här:
    move skrev 2012-02-06 22:50:52 följande:
    Så du menar att Engelska och Amerikanska är samma språk? Det är två olika språk med samma ord... Varför ska allt vara så kategorisErat för att svenskar ska förstå?

För att Engelska är ett mer korrekt språk än Jamaican? Bara för att du inte är van vid Jamaican är det fel?

Fi betyder olika saker beroende på på vilken plats i meningen det står eller i vilken mening det står. Dt betydr alltid något och är inte som ett yo....

Nej, jag svarar på vad NI har sagt... 

• move
    Selfish Geene skrev 2012-02-06 23:06:28 följande:
    Samma språk kan pratas i flera olika länder, norska och svenska är inte samma språk (men är nära besläktade)

Språket är under ständig förändring, till slut kan en dialekt bli så skiljd från ursprungsspråket att det kan betraktas som ett nytt språk.

Men jamaicanska är inte där ännu, det är möjligt att det aldrig utvecklas till ett eget språk

Jamaicanska och Engelska är MER olika än svenska och norska.. :S
  • move
    exiteme skrev 2012-02-06 22:58:57 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Amerikanska

Men wiki kan ju ha fel och du rätt....
    ...så därför kör vi NE också: www.ne.se/engelska
    Vänta, du tycker på riktigt att personer som försöker kategorisera saker, och har mycket folk med samma åsikter skulle ha mer rätt än någon annan?
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 23:21:25 följande:
    Jamaicanska och Engelska är MER olika än svenska och norska.. :S

• laid back
    move skrev 2012-02-06 23:22:59 följande:
    Vänta, du tycker på riktigt att personer som försöker kategorisera saker, och har mycket folk med samma åsikter skulle ha mer rätt än någon annan?

Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska