• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Sirpa Laktosali

Är en jamaican och en neger samma sak?

Gillar dom bananer?

Blir dom glada och dansar när någon spelar på en trumma? 

• move
    Jennie med ie skrev 2012-02-06 23:32:02 följande:
    Jadå, VI vet det. Du visste inte utan menade att skriva = wright och sa man annat var man en obildad idiot
    Om du läst vad jag sagt på min blogg så är det ganska uppenbart att jag VET vad allt heter, men att jag av olika anledningar, för det mesta slarvfel, skriver fel.. Är det svårt att förstå? Det har jag tom skrivit om ganska nyligen.

Då någon skriver I'm happy och sen skriver I'm hapy betyder det att den inte vet hur ordet stavas på Engelska?
  • move
    Jennie med ie skrev 2012-02-06 23:38:21 följande:
    Eftersom man fan får skriva som man vill så skriver jag God knight och förväntar mig att ni fattar att jag varken menar Gud eller riddare utan God natt!
    Herre Gud, på riktigt alltså...

Skämtar du eller är du seriös?

Självklart att alla skulle förstå att du menade Goodnight...
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 23:44:49 följande:
    Om du läst vad jag sagt på min blogg så är det ganska uppenbart att jag VET vad allt heter, men att jag av olika anledningar, för det mesta slarvfel, skriver fel.. Är det svårt att förstå? Det har jag tom skrivit om ganska nyligen.

Då någon skriver I'm happy och sen skriver I'm hapy betyder det att den inte vet hur ordet stavas på Engelska?

• laid back
    move skrev 2012-02-06 23:46:50 följande:
    Herre Gud, på riktigt alltså...

Skämtar du eller är du seriös?

Självklart att alla skulle förstå att du menade Goodnight...

• Jennie med ie
    move skrev 2012-02-06 23:44:49 följande:

Du vet vad allt heter och ändå skriker du ut här att det heter nåt helt annat och att de som inte fattar det är obildade idioter. Ja det verkar ju.... bildat, verkligen Alltså det är inget tvång med korrekt språkbruk här, alla skriver vi fel nån gång, men de blir helt galet när man försöker trycka till andras språkunskaper och framhäva sina egna genom att själv skriva helt fel och kalla de som korrigerar för öknamn.
  • move
    Selfish Geene skrev 2012-02-06 23:27:54 följande:
    Invånarna på jamaica anser att deras officiella språk är engelska, menar du att dom har fel?
    Jag   har ALDRIG stött på en Jamaican som tror att han pratar Engelska då han pratar Jamaicanska. 

"Lagar och regler gör individen svag" 
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-02-06 23:51:37 följande:
    Jag   har ALDRIG stött på en Jamaican som tror att han pratar Engelska då han pratar Jamaicanska. 

well, det är språket som invånarna på Jamaica har angett som sitt officiella.

Kanske dina jamaicanska vänner inte tillhör landets intellektuella elit? 
  • move
    Jennie med ie skrev 2012-02-06 23:50:07 följande:
    Du vet vad allt heter och ändå skriker du ut här att det heter nåt helt annat och att de som inte fattar det är obildade idioter. Ja det verkar ju.... bildat, verkligen Alltså det är inget tvång med korrekt språkbruk här, alla skriver vi fel nån gång, men de blir helt galet när man försöker trycka till andras språkunskaper och framhäva sina egna genom att själv skriva helt fel och kalla de som korrigerar för öknamn.
     Skriker ut här? Jag vet inte ens vad du skrev...
    Dom som utbildar sig i skolan formas till idioter, ja....
    Dom tror att dom lär sig hur saker och ting ska stavas, en smart människa skulle förstå vad ordet betyder oavcett hur det stavas.

Du tror seriöst att jag hade sagt så om jag kom ihåg hur det stavades?
    Du sa att det stavades fel, det var allt jag såg, då stavade jag fel tillbaka, vad är fel i det? Att jag kallade dig outbilad idiot? Du stavade fel, ni säger att någon som går i skolan är smart, därför fick du det svaret. Inte för att jag inte visste hur t egentligen stavas...

Förstår du? 
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 23:51:37 följande:

Rebel dawg

Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska