• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-02-06 23:51:37 följande:
    "Lagar och regler gör individen svag" 
    Utan lagar och regler skulle en ung, fattig tjej som du själv vara hyfsat utsatt, det är just de svaga individerna som är extra gynnade av lagar och regler.

Du har "lagar och regler" att tacka för din frihet och din rösträtt, visa lite jävla respekt brudjävel!
  • move
    Selfish Geene skrev 2012-02-06 23:59:53 följande:
    Utan lagar och regler skulle en ung, fattig tjej som du själv vara hyfsat utsatt, det är just de svaga individerna som är extra gynnade av lagar och regler.

Du har "lagar och regler" att tacka för din frihet och din rösträtt, visa lite jävla respekt brudjävel!
    Vad har du för månadslön?
  • Jennie med ie
    move skrev 2012-02-06 23:58:33 följande:
     Skriker ut här? Jag vet inte ens vad du skrev...
    Dom som utbildar sig i skolan formas till idioter, ja....
    Dom tror att dom lär sig hur saker och ting ska stavas, en smart människa skulle förstå vad ordet betyder oavcett hur det stavas.

Du tror seriöst att jag hade sagt så om jag kom ihåg hur det stavades?
    Du sa att det stavades fel, det var allt jag såg, då stavade jag fel tillbaka, vad är fel i det? Att jag kallade dig outbilad idiot? Du stavade fel, ni säger att någon som går i skolan är smart, därför fick du det svaret. Inte för att jag inte visste hur t egentligen stavas...

Förstår du? 
    Nej jag stavade inte fel. DU stavade fel (wright istället för write och thought istället för taught), jag citerade dig enbart, du kallade mig obildad idiot. Du blev korrigerad ang. stavningen men fortsatte hävda att du skrivit rätt, du höll fast vid den felaktiva stavningen, och kalla de som korrigerade dig för obildade idioter. (Jag har f ö aldrig skrivit att "någon som går i skolan är smart")

Som sagt, det är helt i sin ordning att stava fel då och då. Det patetiska kommer in när man som du framhävdar sin språkliga förmåga trots att du fortsätter hålla fast vid den felaktiga stavningen och sen kallar de som faktiskt stavar det rätt för öknamn.

Ovanstående är fullkomligt solklart för de flesta. Du ser dock inte sambanden.
  • hoppipannkakan
    move skrev 2012-02-07 00:04:17 följande:
    Vilken är din? Vad jobbar du med?
  • move
    Selfish Geene skrev 2012-02-06 23:59:53 följande:

Här bor min kompis i Jamaica, men "dom tillhör inte topp-skiktet" för att en svensk tjej inte tror det om mig eller mina vänner.

• laid back
    hoppipannkakan skrev 2012-02-07 00:05:27 följande:
    Vilken är din? Vad jobbar du med?
    Hon jobbar som dawg-trimmare har dom sagt innan i tråden
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-02-07 00:04:17 följande:
    jag har årslön, 2011 mellan 400 och 600 k, skulle jag tro.

Hur så? 
  • hoppipannkakan
    move skrev 2012-02-06 23:58:33 följande:
     Skriker ut här? Jag vet inte ens vad du skrev...
    Dom som utbildar sig i skolan formas till idioter, ja....
    Dom tror att dom lär sig hur saker och ting ska stavas, en smart människa skulle förstå vad ordet betyder oavcett hur det stavas.
    kgsFAKGlih XVK:BILDVbm:LJVGdödb sb<n ohxb vn öhn-am d<l huibMANBV h
    Fattade du vad där står, åh du smarta människa?  
  • move
    move skrev 2012-02-07 00:05:45 följande:
    Här bor min kompis i Jamaica, men "dom tillhör inte topp-skiktet" för att en svensk tjej inte tror det om mig eller mina vänner.

• Selfish Geene
    move skrev 2012-02-07 00:07:27 följande:

Du behöver inte bevisa att dom inte tillhör toppskiktet,

jag tror dig.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska