• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Lenora

Ta inte åt dig för mycket från de som kritiserar patois, det är supermysigt. 

Med tiden, särskilt om du bor där en tid, kommer du säkert att kunna prata det utan en svensk brytning och med mer självsäkerhet. Själv har jag bott i England i tio år och jag är medveten om att jag fortfarande har en liten brytning, men den blir mindre och mindre med tiden.

• Selfish Geene
    Jennie med ie skrev 2012-02-07 00:38:36 följande:
    Hennes män i så fall, eftersom "dom" skulle höja lite...
    lyllo
  • move
    hoppipannkakan skrev 2012-02-07 00:33:23 följande:
    Pantar burkar?
    Yow jag har aldrig hört talas om någon som fått ens 100 genom att panta burkar... Har du?
  • Jennie med ie
    Lenora skrev 2012-02-07 00:39:18 följande:

Med tiden, särskilt om du bor där en tid, kommer du säkert att kunna prata det utan en svensk brytning och med mer självsäkerhet. Själv har jag bott i England i tio år och jag är medveten om att jag fortfarande har en liten brytning, men den blir mindre och mindre med tiden.
    Nåja, det är knappast patois som kritiseras. Utan TS sätt att uttrycka sig, resonera, bete sig och behandla övriga i tråden...
  • Selfish Geene
    Lenora skrev 2012-02-07 00:39:18 följande:

det är bara det att ingen har kritiserat patois, det vad hon säger som kritiseras, inte hur hon säger det 
  • move
    Selfish Geene skrev 2012-02-07 00:35:57 följande:
    så din man betalar din lön?
    Nej, jag försörjer han.... Han går i skolan... Han får inget CSN...
  • laid back
  • move
    Lol, well månggifte är inte lagligt i Sverige så...
  • laid back
    move skrev 2012-02-07 00:40:03 följande:
    Yow jag har aldrig hört talas om någon som fått ens 100 genom att panta burkar... Har du?

• Selfish Geene
    move skrev 2012-02-07 00:41:45 följande:
    Nej, jag försörjer han.... Han går i skolan... Han får inget CSN...
    det förklarar vad en annan skribent menade med att han är fast med dig.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska