• Anonym (?)

Det luktar död i mitt sovrum

Gick in i mitt sovrum för en stund sedan för att lägga mig och känner direkt när jag kommer in att det luktar död, alltså ruttet, kadaver. Jag blir lite ställd, börjar fundera på vad det kan vara som luktar. Jag började fundera längs med om det kan vara något djur som dött i ventilationen och då slår det mig - vägg i vägg med mitt sovrum ligger vardagsrummet till min granne. Ventilationstrumman går raka spåret in till honom från mitt sovrum, det är ett sådant där gammalt, "öppet" ni vet. Han är rätt gammal, typ 60-70 och sjuk, har svårt att gå och har hjälp i hemmet... Jag kan ju inte gå och knacka på nu kl tolv på natten, men det känns väldigt obehagligt hela grejen. Tänk om han har lämnat in och så ligger man och sover i hans liklukt. *brrr*

Jag vet inte vad jag ville med tråden riktigt, bara få skriva av mig och lufta... :-/

• Svar på tråden Det luktar död i mitt sovrum
  • Lufsan
    Scream2 skrev 2012-02-04 00:01:11 följande:
    Har han hjälp varje dag så lär ju nån hittat honom innan han börjar lukta!
    Sen funderar jag på om man verkligen är rätt gammal vid 60-70...men det är ju jag det  
    Haha håller med min sambos föräldrar är i 60 årsåldern och min farfar är 70 ingen av dom är speciellt gamla. 80år däremot är mycket. 

En dag i sänder.
  • Kimona

Har du knackat på hos grannen, TS?
    Knacka en bra stund, är han gammal kan det ju ta tid att komma till dörren. Kommer ingen så ring 114 14

• Kimona
    Bullen i ugnen skrev 2012-02-04 01:36:11 följande:
    Tar det inte ett tag innan lik börjar lukta?
    Jo men det går fortare nu eftersom jag antar att elementen är på. Värme påskyndar lukten
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-04 13:45:12 följande:
    Jag tror aldrig jag luktat på ruttet kött. Men tack för beskrivningen. Jag har hört och förstått att det har en viss söt lukt, det känns rätt logiskt. Jag har också förstått att det är en lukt som sätter sig i allt.

Låter riktigt obehagligt. Jag är glad över att jag inte känt den. Men om kroppen till en börjar luktar mest söta sopor så tror jag aldrig att jag skulle börja tänka så att det är en död kropp.. utan att det är just sopor. 
    Efter ett tag blir ju ordet "doft" inte riktigt rätt ord utan "stank" passar bättre och en annan omständighet till stanken är ju vart kroppen har legat.
    En naken död människa luktar annorlunda än en påklädd död människa beroende på vilket stadie förruttnelsen är i.
     Har kroppen dessutom legat i vatten eller blod så blir även det en avvikande stank från det "normala".

Men nog om detta nu...hur går det TS?
  • Nancie
    Mynta skrev 2012-02-04 14:15:55 följande:
    Hallå TS? Dog du också?
    nämen fy...det får vi ju hoppas att TS inte har gjort!!
Svar på tråden Det luktar död i mitt sovrum