• Anonym
    Äldre 6 Feb 22:02
    10696 visningar
    5 svar
    5
    10696

    chans/risk att tjejen blir gravid om man kommer inne i henne?

    Hur stor är sannolikheten att en "fertil tjej" blir gravid om en "fertil man" kommer inne i henne? Vet att det är många faktorer som behöver vägas in. Men ni som haft sex för att få barn, har det varit lätt för er? Har någon av er haft sex en gång och han sprutat inne i er och ni sedan blivit gravida?

  • Svar på tråden chans/risk att tjejen blir gravid om man kommer inne i henne?
  • Äldre 6 Feb 22:10
    #1

    Varje gång min fru har blivit gravid så har det varit "en gång" så JA såklart!
    Om du inte vill ha barn så finns det små gummisaker att sätta på snoppen som kallas kondom, fråga efter dem på ICA nästa gång :D


  • Corian­der
    Äldre 6 Feb 22:20
    #2

    Jag måste faktiskt säga att jag inte riktigt vet vad du frågar efter, ts.

    Söker du efter några procentsatser, så har du några här:

    * Risk att kvinnans ägg befruktas vid ägglossning: 25%
    * Av dessa är det sedan 50% som blir till barn

    Men i verkligheten:

    * Det finns inga garantier för hur det blir - en del lyckas bli gravida på en gång och andra kämpar med att bli gravida (utan att det upptäcks några "fel" i fertiliteten) i åratal.

    * Själv har jag aldrig råkat ut för att man skulle bli på smällen speciellt lätt. Har dock fungerat som äggdonator, så inga fel på fertiliteten hos mig. Med min första make kämpade jag över 2år utan att lyckas bli gravid. Men min andra man har jag blivit gravid 2 gånger under en 5 års period.

    Seriöst, om du är orolig för att du gjort någon på smällen nu alt. att du är på smällen efter ett ligg: Gäller att vänta ut tills nästa mensen är på G och ta ett grav.test. Då vet du hur det gått för er.  

  • youngm­a90
    Äldre 6 Feb 22:22
    #3

    Jag blev gravid av EN gång med ett Ons. Fick världens finaste tjej av det "misstaget" men ja, det kan hända efter en gång.

  • Anonym (Mille­)
    Äldre 7 Feb 11:51
    #4

    Jag och min sambo gjorde enbart ett "misstag" där han kom i mig utan kondom. En enda gång under flera år av kondomanvändning, och det resulterade i en liten dotter. Vi är glada för det så klart :)
    Men JA, en enda gång räcker till.

  • Anonym
    Äldre 7 Feb 12:58
    #5

    Första barnet tog det över ett år att bli gravid med trots att vi försökte pricka in ägglossning.
    Andra barnet kom till av ett misstag då min man inte hann dra ut i tid.

    Har en kompis som blev gravid efter ett one-night-stand.

    Om du inte vill göra någon gravid så ska du definitivt använda kondom. Att ha oskyddat sex är som att spela rysk roulette fast med graviditet och könssjukdomar som risk.

Svar på tråden chans/risk att tjejen blir gravid om man kommer inne i henne?