• Anonym (D)

Går du och din partner och lägger er samtidigt?

Det här borde väl vara en omröstningstråd istället?

Jag har också problem med att sambon går och lägger sig senare än jag, men i vårt fall är det för att han helt enkelt vill vara uppe längre. Han är heller inte lika intresserad som jag är av att ligga och småprata en stund innan man somnar, så det blir ganska mycket tjat från min sida om att han borde gå och lägga sig, men resultatet av det blir bara att han går och borstar tänderna etc strax efter att jag gått och lagt mig (istället för en timme eller två senare, vilket han egentligen vill) och när han väl kommer och lägger sig så är jag redan på väg att somna och chansen för en mysstund är förbi.

Jag har sagt till honom många gånger att jag hellre ser att han lägger sig samtidigt som jag en eller två kvällar i veckan och sedan sitter uppe så länge han vill de andra kvällarna, men han verkar inte ta in det riktigt...

Om det nu är så att din sanbo faktiskt inte hinner det han ska innan du krupit i säng så borde det väl vara en möjlig lösning att du t.ex. går ut med hunden istället, eller att han fixar tvätten någon annan tid än just precis före läggdags?  

• Anonym (D)
    Anonym skrev 2012-02-07 09:36:19 följande:
    Som många skriver, intressant hit och dit. Ja, jag råkade göra fel med min sk "quiz", första gången förstår ni. Men jag ska inte förklara bort mig för det.

Många här verkar tro att jag kräver att min sambo ska lägga sig exakt samma tid som mig, varenda dag. Det är helt fel uppfattat. Min fråga var om ni andra gör det, inte pajkastning på andra. spec mig som är så himla "krävande".

Jag förstår fullt ut att OM han inte vill sova samtidigt som mig, så gör han det inte såklart. Är ni med? Bra. Men om han själv säger att han VILL och BEHÖVER lägga sig samtidigt som jag egentligen, då är det väl inte jag som tvingar och kräver min älskade att lägga sig tidigre än vad han egentligen vill?

Jag har gått ut med hunden, plockat disken, väntat på honom osv. Listan kan göras lång. Ordagrant. Han hittar på nya saker i sin "göra lista" hela tiden, som han själv får ångest av när jag stoppar upp honom och frågar om det är nödvändigt att sortera papper efter 23 på en vardag.

Det mest intressanta är hur alla tolkar det jag skrev och vilken dålig stämning det är, tycker jag. Jag bad er b*tterfittor hålla er undan om ni inte kunde ge ett normalt svar, inte vad jag borde göra och inte göra

Det verkar som att han har svårt att komma till ro. Själv har jag kommit underfund med att min sambo inte tycker att det känns som läggdags så länge jag är uppe, utan det är först när det är helt tyst och stilla hemma som han börjar känna att natten närmar sig. Men jag har tyvärr inga tips på hur man ändrar en sådan sak...
Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?