• Dohgon

Fel månad....

skogsvitter skrev 2012-02-07 20:52:22 följande:
    Jösses... inte konstigt att så många barn har magproblem om folk resonerar så här
    nu ger vi inte välling alls till våra ettåringar, men magproblem har vi gott om. min ena som har haft problem sen nyfödd och vaknar upp till 15 gånger per natt ännu. han äter inte heller gröt eller så. ersättning är hans största intag, och småäter lite under dagen och vissa dagar äter han jättemycket.

Det enda jag menar är att det finns magproblem även fast man inte ger varken välling eller gröt.

Till TS: spara den vällingen tills barnet är gammalt nog och köp en som är anpassad för 6 månader istället. tror visserligen inte det skulle vara någon fara för en måltid, men varför utmana ödet liksom =)
  • Dohgon
    skogsvitter skrev 2012-02-08 11:37:22 följande:
    Jag syftade inte bara på vällingen utan den tidiga avvänjningen överlag. Dessutom är jag väl självklart fullt medveten om att magproblem existerar hos massor av människor av massor av olika anledningar. Men ni kanske ska kolla upp allergier om ni har så stora problem? Hur som helst är det ett faktum att tidig introduktion orsakar magproblem, risken mag- och tarminfektioner ökar, förstoppning är extremt vanligt alternativt att de blir lösa i magen, matvägrar etc. Det ovan har gjort är faktiskt alla fel som öht går att göra. Då är det illa...
    vi ska kolla allergier, men de ville inte det innan ett års ålder
  • Dohgon
    skogsvitter skrev 2012-02-08 12:02:24 följande:
    Va? Varför inte? Mjölkallergi är ju som vanligast innan 2 års ålder, dvs under spädbarnstiden och kort därefter! Det borde ju de veta.
    Jag vet inte, men det är den informationen jag fått. eller ja i början togs inte problemen på allvar. först när vi flyttade som bvc lyssnade. han är ju hård i magen på något sätt och gallskriker så fort han ska bajsa. och vaknar upp till 15 ggr per natt.

Men lovar att det ska bli skönt att ta allergitest nu för att se om det är något som han inte tål =) speciellt då han varit så sen han föddes.
Svar på tråden Fel månad....