• Anonym (=,()

    Jag har ADHD har ett barn och är gravid och slår min sambo!

    Jag är så otroligt less på allt nu!
    Jag vill inte slåss jag vill inte skrika men han provoserar mig så hårt!
    Jag är så orolig för att mitt barn i magen ska fara illa utav detta!
    Också att min dotter hör oss bråka och sen ser mig ledsen!

    Efter graviditeten är slut måste jag börja få vård för detta igen!
    Vet bara inte hur jag ska hålla ut..
    Han är aldrig hemma och om han är det så sover han eller stressar runt..
    Han är inte pappa till min tidigare dotter men vill gärna vara med och bestämma och använder inte alltid så snälla ord eller låter så trevlig direkt och det stör mig så mycket att han lägger sig i hela tiden!

    Jag vet att man får inte slåss.. Men jag klarar inte av det när han sätter ansiktet 2 cm från mitt och provoserar mig!

    Detta kommer aldrig hålla jag är så ledsen!!

  • Svar på tråden Jag har ADHD har ett barn och är gravid och slår min sambo!
  • JeanneDArc

    Han kanske provocerar dig, men att du slår är ditt eget ansvar. Har du försökt få hjälp nu, eller varför måste du vänta?

  • Anonym (STICK)

     Stick ifrån honom, det är inte hälsosamt att bo med någon som får dig att göra det du gör!

  • IkeaKastrull
    Anonym (=,() skrev 2012-02-09 19:57:25 följande:
    måste vänta med mediciner! =(
    Men mediciner löser inte allt!

    Sök hjälp imorgon, börja i terapi eller iaf gå till en samtalskontakt. Extremt nödvändigt, finns inga ursäkter. Ta ansvar över dig själv och dina barn.
  • MamiMoa
    Anonym (=,() skrev 2012-02-09 22:46:48 följande:
    Jag har redan kontakt!
    Men ta kontakt och prata med dom. Jag har oxå ADHD och man ska nog inte äta mediciner under grav men man kan gå på samtal. Du kan inte må så här. Det är inte bra för dig och barnet i magen kan känna av om du är stressad. Du måste ta det lugnt och prata med någon(din kontakt, psykolog eller läkare eller vem det nu är). Prata med din sambo, vägrar han ändra på sig så får du gå från honom. Du kan inte må så där. Inte dina barn heller.

    Hoppas det löser sig snart....

    Kram på dig
  • Kattdamen

    Att du slår honom är på ditt ansvar, inte hans.

    Jag hade heller inte velat vara hemma om min partner slog mig.


    En kopp te, tack.
  • mirre67
    MamiMoa skrev 2012-02-10 00:03:20 följande:
    Men ta kontakt och prata med dom. Jag har oxå ADHD och man ska nog inte äta mediciner under grav men man kan gå på samtal. Du kan inte må så här. Det är inte bra för dig och barnet i magen kan känna av om du är stressad. Du måste ta det lugnt och prata med någon(din kontakt, psykolog eller läkare eller vem det nu är). Prata med din sambo, vägrar han ändra på sig så får du gå från honom. Du kan inte må så där. Inte dina barn heller.

    Hoppas det löser sig snart....

    Kram på dig
    Ska HAN ändra på sig?? Det är ju ts som slår honom, borde inte hon ändra sitt beteende?
  • mirre67
    Anonym (STICK) skrev 2012-02-09 20:00:14 följande:
     Stick ifrån honom, det är inte hälsosamt att bo med någon som får dig att göra det du gör!
    Det är säkert inte speciellt hälsosamt att bo med någon som slår en heller.
  • MamiMoa
    mirre67 skrev 2012-02-10 13:43:14 följande:
    Ska HAN ändra på sig?? Det är ju ts som slår honom, borde inte hon ändra sitt beteende?
    Nej men snälla du, varför tror du jag sa att hon ska kontakt med någon typ psykolog???
    Det va för hon måste ändra på sig, hon kan inte slå någon och HAN ska inte heller provocera henne!! Det va de jag syftade på.
  • mirre67
    MamiMoa skrev 2012-02-10 15:23:13 följande:
    Nej men snälla du, varför tror du jag sa att hon ska kontakt med någon typ psykolog???
    Det va för hon måste ändra på sig, hon kan inte slå någon och HAN ska inte heller provocera henne!! Det va de jag syftade på.
    Ah ok!! Sorry, har en son här som har varit vaken sen strax innan fem i morse..är så trött att det känns som jag bomull i skallen:)
  • Utvandraren
    JeanneDArc skrev 2012-02-09 17:57:29 följande:

    Han kanske provocerar dig, men att du slår är ditt eget ansvar. Har du försökt få hjälp nu, eller varför måste du vänta?


    Hade någon ställt sig och skrikit mig i ansiktet hade jag knuffat iväg dem så hårt jag kunde. Det är också en form av misshandel och aggression.

    Men jag håller med dig om att Ts borde skaffa hjälp och även så partnern.
  • Anonym (Tragiskt)

    Man kan verkligen önska att det fanns "licens" för att få sätta barn till världen.
    Tycker djupt synd om både den som redan är född och den som inte är det.
    Sterilisering är inte ett dåligt alternativ ibland.

  • Utvandraren
    Anonym (.) skrev 2020-05-25 00:36:55 följande:

    Varför väcka en 8år gammal tråd till liv?


    Av misstag givetvis. Jag sökte på adhd och nya trådar brukar hamna överst och jag dubbelkollade inte.

    Varför skriva tykna kommentarer på forum klockan 12 på natten?
  • Nomanisanisland
    Anonym (=,() skrev 2012-02-09 17:42:15 följande:

    Jag är så otroligt less på allt nu!
    Jag vill inte slåss jag vill inte skrika men han provoserar mig så hårt!
    Jag är så orolig för att mitt barn i magen ska fara illa utav detta!
    Också att min dotter hör oss bråka och sen ser mig ledsen!

    Efter graviditeten är slut måste jag börja få vård för detta igen!
    Vet bara inte hur jag ska hålla ut..
    Han är aldrig hemma och om han är det så sover han eller stressar runt..
    Han är inte pappa till min tidigare dotter men vill gärna vara med och bestämma och använder inte alltid så snälla ord eller låter så trevlig direkt och det stör mig så mycket att han lägger sig i hela tiden!

    Jag vet att man får inte slåss.. Men jag klarar inte av det när han sätter ansiktet 2 cm från mitt och provoserar mig!

    Detta kommer aldrig hålla jag är så ledsen!!


    Sök hjälp eller flytta isär.

    Dock så är det fortfarande du som väljer att slå och ta till våld. Man kan inte skylla på den som man väljer att misshandla.
Svar på tråden Jag har ADHD har ett barn och är gravid och slår min sambo!