• Kakmonster

    Bästa krämen för vintertorr hud på barn?

    Min dotter är så torr just nu. Hela hon. Vill ha nån bra kräm som verkligen hjälper. Hon har dessutom fått som "röda kinder" på ovansidorna av händerna då hon stått och haft vattenlek på dagis och hos mormor. Miniderm, fenuril, locobase, canoderm? Erfarenheter önskas!


  • Svar på tråden Bästa krämen för vintertorr hud på barn?
  • PoL

    Canoderm är effektiv men min tös verkar tycka att den svider lite så det abolut bästa valet tycker jag är vanlig olivolja! Sjunker snabbt in i huden och är inte allergent.

  • Lattjo

    Locobase Repair säger jag också! Det är den enda salvan som funkat på sonens riktigt gräsligt torra händer. Det var det sista desperata som skolläkaren kunde komma på, vi hade gått igenom alla andra receptfria salvor innan...

  • Thursday

    Weleda har en wind&weather cream som jag använder i ansiktet på barnen, den är rent fett och riktigt bra.


    I reject your reality and substitute my own.
  • Lavish

    Fick med mig "Ceridal" med BB proverna och tycker den är bra, det är i princip rent fett på tub. Har läkt hans ansikte alla gånger hittills.

  • Gryntroll

    Olja i badvattnet eller direkt på kroppen i duschen . Sedan Bepanthen på kinderna på kvällen. Fungerar kanon! Tänk på att inte smörja på morgonen om det är kallt ute, oavsett om det är fettbaserade krämer. Det stänger in fukten i ansiktet och kan ge köldskador, obs, kan ge.... I alla fall vad de sa på tv under förra vintern när det var som kallast.

  • SilverWoman
    Lavish skrev 2012-02-11 08:23:45 följande:
    Fick med mig "Ceridal" med BB proverna och tycker den är bra, det är i princip rent fett på tub. Har läkt hans ansikte alla gånger hittills.
Svar på tråden Bästa krämen för vintertorr hud på barn?