• Äldre 11 Feb 08:47
    847 visningar
    3 svar
    3
    847

    Kräkfest * 3

    Å jösses vilken natt 3! Trodde aldrig det skulle ta slut stakars G,E.N nu vänter vi bara på att E också skall börja...................................... Hur gör ni med många barn för att minska risken för smitta ? .....................?...................... Lite svar på ett tidigare in lägg : om månglingar är sjukare än enlingar: nej jag tror inte det om månglingar levt var försig så skulle dom vara lika sjuka som enlingar . Mensom våra fyra smittar varandra hela tiden. Här är det inte frågan om dom får det utan när dom får det. ................................................ Ursäkta alla punkter men ser att när jag skriver på mobilen så trycks allt ihop när jag postar in lägget blir så svårt att läsa så provar med lite punkter :)

  • Svar på tråden Kräkfest * 3
  • Äldre 11 Feb 08:49
    #1

    Jag har alltid handsprit hemma utifall att. Och vi tvättar alltid händerna när vi kommer hem. Det minskade ner förkylningarna rejält. Vilket är bra när vi har en astmatiker. Då slipper vi följdsjukdomarna med.

  • Äldre 11 Feb 21:41
    #2

    Handsprit, ytsprit, tvätta händerna ofta, duscha/bada -byta kläder varje dag osv.

    Vi bytte även till dagmamma för de två yngsta vilket blev nästan slut på sjukdomar. 

  • Äldre 11 Feb 23:49
    #3

    Tack för tipsen :) handsprit använder vi varje gång vi bytt blöjor mm men vi butter inte kläder efter vi varit på tex öppnaförskolan kanske värt att prova . Peppa peppa så är Dom små inte sjuka så ofta .

Svar på tråden Kräkfest * 3