• villbligravid2012

    singel och sugen på insemination!

    hej jag är nybliven singel.

    jag har så barn längtan så jag är sugen på insemination!

    är det någon annan som går i dom tankarna? eller någon som har gjort de?

    hade vart roligt att få veta och höra hur det går för er å så.

    är 22 år gammal är det för ungt?

    är tacksam för svar =) 

  • Svar på tråden singel och sugen på insemination!
  • MD77

    Jag har gjort det och fått världens finaste lilla kille, så jag rekommenderar det starkt Glad 
    Det du bör tänka på innan är om du är redo att skaffa barn på egen hand och med allt vad det innebär. Du måste själv ta allt ansvar och ta hand om den lille. Om man har släkt och vänner i närheten som kan hjälpa till så är det lite avlastning ibland. Jag har tur att jag har det så att jag kan komma iväg och träna 2 gånger i veckan, skönt att få lite egen tid ibland...en bristvara som ensamstående mamma Glad 
    Förutom det så är det rent ekonomiskt ganska dyrt att inseminera, och att ha barn, så det är något du bör tänka igenom också.
    Angående ålder så tycker jag inte att det har någon betydelse, har man en stark längtan så har man och är man vuxen så har man rätt att ta sådana beslut själv anser jag. Själv väntade jag tills jag var 32 med att sätta igång processen då jag självklart helst hade velat träffa någon att skaffa barn med, men eftersom "han inte kom" så då var det ingen idé att vänta längre Glad  

    Hoppas du fick lite svar på dina frågor...

  • villbligravid2012

    hej. åhh så mysigt :) grattis.
    jag har bestämt mig! :)
    ska träffa donatorn i helgen och träffas och prata lite :)
    min familj är jätte glad att jag vill göra det, har 8 syskon som vill sitta barnvakt sen ;)
    min mamma hjälper mig gärna :)

    nej precis, "den rätta" mannen kommer ju aldrig :P
    jag vet att jag kommer klara detta :)
    är lite pirrig att träffa donatorn nu men det kommer gå fint.

    hur gammal är din pojk?
    grattis igen :) 

  • Zarah-Maria

    Hej

    Jag tycker också att du gör helt rätt.
    Jag är 24 och ska åka till Danmark och göra inseminationer. Den första är planerad till nu i mars. =)

    Visst är det mycket att tänka på innan och det kostar en hel del men det är ju så värt det om det lyckas i slutändan.. =)  

  • MD77
    villbligravid2012 skrev 2012-02-15 21:59:57 följande:
    hej. åhh så mysigt :) grattis. jag har bestämt mig! :) ska träffa donatorn i helgen och träffas och prata lite :) min familj är jätte glad att jag vill göra det, har 8 syskon som vill sitta barnvakt sen ;) min mamma hjälper mig gärna :) nej precis, "den rätta" mannen kommer ju aldrig :P jag vet att jag kommer klara detta :) är lite pirrig att träffa donatorn nu men det kommer gå fint. hur gammal är din pojk? grattis igen :) 

    Han är 6,5 månad. Spännande att träffa donatorn, då blir det på hemmaplan. Hur hittade du honom? Har ni avtalat något om framtida barn, umgänge, ekonomi m.m.?
  • villbligravid2012

    mysigt,
    har kollat på villhabarn.se och där hitta jag en som jag fastna för
    hoppas bara att han är lika seriös som han verkar.
    ja det blir här i närheten, det tar han bara 40 min emellan oss 
    han blir anonym, men barnet får träffa han när hon /han blir stor nog och vill det.
    jag kommer ha ensam vårdnad. men det känns riktigt bra :)  

  • bebissugennu

    Hej

    Jag har oxå planer på att skaffa barn själv.
    Hur går det för dig, har det blivit något barn än?

    Jag har funderat i många år på att skaffa barn själv eftersom jag inte hittat en man än att skaffa barn med. Självklart vill jag träffa min drömprins någon gång, men känner att jag vill ha barn NU.

    Just nu funderar jag mycket på vad jag ska säga till barnet när den kommer att börja fråga "Var finns min pappa". Jag är inte rädd för att jag inte ska klara det vardagliga med allt vad detta innebär. Har både en familj och kompisar som gärna kommer att ställa upp. 

    Skulle vara så kul att höra hur det går för er som är i samma situation.

    /jag 

Svar på tråden singel och sugen på insemination!