Helle333 skrev 2012-02-14 18:43:21 följande:
Jag hade svårt som fanken att lära mig springa. När jag var yngre kunde jag inte eftersom jag fick vansinnigt ont i höfterna, knäna och fotlederna men efter att som vuxen träffat en osteopat som rättade till mitt sneda bäcken kunde jag börja öva mig på att springa. När jag var yngre sa jag att jag hade olika sorters kondis. Jag har en sorts kondition för ridningen men den konditionen räckte inte till för tex att cykla så jag fick träna upp en kondition som fungerade för cyklandet och den räckte inte till för löpning. Jag låste min bröstkorg på något konstigt sätt när jag skulle springa så jag fick ingen luft men jag övade och övade och övade och till slut helt plötsligt en dag så lossnade låsningen så jag kunde börja löpträna. Jag fick springa väldigt korta sträckor åt gången. Jag läste ett träningstips som hjälpte mig. Det var mer eller mindre för soffpotatisar som inte rört sig mer än nödvändigt på länge vilket till hälften stämde in på mig. Man skulle springa kanske 5meter, sedan gå 50m och sedan utöka löpningen efterhand man lärde sig springa och fick kondis. Det tar tid, jag fick lägga ner MYCKET tid på det men till slut gick det och jag kunde springa ungefär 5km i sträck. Hade jag inte åkt på ett förkylningsmaraton hade jag kunnat fortsätta träna men jag fick förkylning efter förkylning. För två år sedan började jag cykla till och från jobbet. Jag har 3 mil enkelväg. Och jag kom igång ordentligt, sedan blev jag gravid och kunde inte röra mig så jag är tillbaka på noll igen. Och jag längtar efter att det ska bli vår så jag kan börja röra på mig på ett annat sätt och kroppen har då fått rejält med tid på sig att läka ihop efter förlossningen.
Bröstproblemet känner jag också igen. Jag har E eller F kupa. Eller ja jag hade det före graviditeten. Nu drar jag G tror jag. Gå till en riktig BH-butik och be om hjälp att hitta en REJÄL och BRA sportBH. Det kostar lite mer men då får du en BH som verkligen passar. När du provar den så hoppa och krumbukta dig så du känner om brösten hålls på plats eller om du behöver en annan modell. Det är värt varenda krona att få på sig en rejäl sportBH som håller grejerna på plats. Tro mig
Jag känner exakt igen det där du beskriver med "Låsningen" med andningen. Hur övade du för att få bort den? Jag brukar tänka så att jag ska andas in i två steg och ut i två steg, men det är ändå väldigt krystat och forcerat och inte alls avslappnat så att jag får till mig den syre jag behöver.
Sjukt. Andas och springa kan ju varenda unge, men jag behöver hjälp!