• Svar på tråden Vad är attachment parenting?
  • Köpenhamn

    Finns bra metod Circle of Security. Googla på det. Toppen!

  • OOU

    Attachment parenting är en term myntad av barnläkaren William Sears. Attachment parenting står för en föräldraskapsfilosofi baserad på anknytningsteorier.
    William Sears och flera medlemmar i hans familj (Dr Sears är åttabarnsfar) är talespersoner för näringstillskotten Juice Plus. Dessa marknadsförs ocksa via Dr Sears webbplats (tillsammans med mängder av andra produkter riktade mot barn). 2005 fälldes Juice Plus för vilseledande marknadsföring och tvingades sluta påstå att deras produkter är en fullgod ersättning för frukt och grönsaker.

  • skogsvitter
    OOU skrev 2012-03-31 19:04:30 följande:
    William Sears och flera medlemmar i hans familj (Dr Sears är åttabarnsfar) är talespersoner för näringstillskotten Juice Plus. Dessa marknadsförs ocksa via Dr Sears webbplats (tillsammans med mängder av andra produkter riktade mot barn). 2005 fälldes Juice Plus för vilseledande marknadsföring och tvingades sluta påstå att deras produkter är en fullgod ersättning för frukt och grönsaker.
    Eh..? Och detta har med AP att göra hur?! Ditt svar kanske ska vara fokuserat som ett svar på TS fråga, inte ett svar på något helt annat.
  • OOU
    skogsvitter skrev 2012-03-31 19:12:09 följande:
    Eh..? Och detta har med AP att göra hur?! Ditt svar kanske ska vara fokuserat som ett svar på TS fråga, inte ett svar på något helt annat.
    På vilket sätt har inte Dr Sears med AP att göra? 
    Om du tycker att det är något faktafel i mitt inlägg ber jag om motargument. Skickar med referens till Wikipedia.
    http://en.wikipedia.org/wiki/William_Sears_(physician) 
  • skogsvitter

    Dr Sears har myntat begreppet AP ja, men Sears är inte AP och AP är inte Sears. Familjen Sears biografi och vad de har pysslat med under sina liv är naturligtvis fullkomligt irrelevant för vad AP i sig innebär.

    Å andra sidan förstår jag bättre nu när det visade sig att du bara kopierade rakt av från wikipedia, vilket förövrigt inte ens får ses som en tillförlitlig källa över huvudtaget, istället för att tänka själv eller åtminstone använda en korrekt källa för just Attachment Parenting (tex här: www.ap.skorpan.se/Vadardetta.htm). TS frågade ju inte vem Dr Sears är. Frågan var vad AP är.

Svar på tråden Vad är attachment parenting?