• Anonym (nyfik­en)
    Äldre 15 Feb 23:48
    16911 visningar
    12 svar
    12
    16911

    Kulturkrock med kosovoalban?

    Någon som är helsvensk som börjat dejta en kosovoalban? Vill gärna veta om du upplevt några kulturkrockar, vad du tycker är bra/dåligt? Jag har nyligen träffat en jätte härlig man som är kosovoalban. Vi har setts ett par gånger, jag är jätte intresserad och blir därför nyfiken på hur ett liv tillsammans med honom kan tänkas vara.

  • Svar på tråden Kulturkrock med kosovoalban?
  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 00:16
    #1

    Ingen som har något att dela med sig av?

  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 03:43
    #4

    Nej han är inte född i sverige, han har bara varit här i två år. Han kom hit själv men har sin faster och sina kusiner här. Jag har förstått att familjen är ytterst viktig, han har sin lillebrors namn tatuerat på armen och han skickar pengar till sina föräldrar ofta. Just nu är han i kosovo och hälsar på sin mamma som varit sjuk. Vi träffades på jobbet, han är mycket återhållsam på arbetsplatsen men betydligt mer avslappnad privat. Är det vanligt att man skaffar familj tidigt i kosovo?

  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 04:17
    #7

    Killen jag träffar är ung men han kallar sig själv för gubbe trots att han inte ens fyllt 30 än. Jag vet att han känner sig sen med fru och barn och att hans mamma framförallt efterlyser detta. Något som oroar mig lite är hur hans familj skulle reagera på att jag har två barn sen tidigare.

  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 05:13
    #11

    Än så länge ligger sånt där ganska långt fram i tiden, i alla fall i min värld. Vi har bara träffats i några veckor. Något jag tänkt på är att han är väldigt uppvaktande. Inte så att han bjuder ut min hela tiden och överöser mig med smicker men han hör av sig ofta, minst en gång om dagen. Ibland för att höra hur jag mår och ibland ringer han för att få höra min röst. I måndags åkte han till kosovo, i söndags ville han absolut ses för att säga hejdå innan han åkte och i måndags ringde han innan åkte iväg också. Igår ringde han mig från kosovo för att få höra min röst och hur jag mådde. Det bästa i det är att han bara ska vara borta i 7 dagar :P

  • Anonym (nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 09:34
    #12

    Hur ser äktenskapstrafitionerna ut? Nån som vet?

Svar på tråden Kulturkrock med kosovoalban?