Hjälp mig, blir så arg när mitt barn inte sover på natten!!
Jaaa, så hemskt är det.
På sista tiden känner jag att jag blir så himla ARG på natten när jag inte får sova.
Har en go kille på 2 år och 3 mån som vi älskar över allt annat jag och min sambo. Våran gosse har alltid sovit ganska bra, nuförtiden somnar han vid 19.30 och sover till någon gång ca 24.00, då han ofta vill komma till oss.. Emellanåt har han tappat nappen, så man får hitta den i mörkret åt honom.
Men till saken, jag blir så himla arg på natten när han gnäller, småskriker över något, sparkar mig i ryggen osv. Jag skulle aldrig göra mitt barn illa på det sättet, men jag svär högt, suckar, säger bestämt godnatt med arg röst. Inte den personen som jag är på dagtid direkt. Jag mår ju så dåligt efteråt när jag har blivit så arg.... Vet inte varför det har blivit så, vet att jag är en känslomänniska men det känns som om känslorna får ta över helt just nu! Sonen har haft otur och varit mycket förkyld den senaste tiden och vet inte om det är detta som spelar in, för han sover ju så klart bättre när han är frisk.
Undrar egentligen när han ska börja sova en hel natt?? Även om han är frisk så är jag uppe några gånger på natten när han gnäller av nån anledning eller om blöjan har läckt. Vill bara sooova på natten, vet att jag låter bortskämd men vill bara höra åsikter och få tips och hjälp.. Låg vaken inatt efter att lillkillen somnat efter mycket skrik mellan oss och kände mig som världens sämsta mamma... Kanske ska tillägga att sambon går upp 4.30 på morgonen och inte får sova så många timmar på natten, ifall någon undrar varför han inte nämns så mycket.
Snälla hjälp mig, vill inte vara en arg trött mamma!! Peppning tack!!
Kram från en ynklig trött mamma