Solarium - frågor
Jag ska åka utomlands om drygt en månad och är i dagsläget vit som ett lakan. Jag började fundera på att få lite grundfärg i solarium innan jag åker så att jag inte ser så vit och tråkig ut de första dagarna där. Jag är medveten om att solarium inte är så väldans nyttigt och att grunda för att inte bränna sig inte är någon idé för det gör man ändå, bara att det syns mindre. Men just denna gången så tar fåfängan över :-P.
Hur som helst, jag har inte solat solarium på typ 15 år och på den tiden så gick det inte särskilt bra. DÅ låg man ju och svettades enormt och halkade omkring i sin svett i det trånga smala solariet. Dessutom fick jag värmeutslag och fick ofta avbryta solningen. SÅ ser det ju inte ut idag utan det är rejäla fläktar och stora solarium och t om solarier man står upp i. Så till mina frågor:
1. Är ståsolarium bättre, i så fall hur?
2. När ska jag börja sola, hur många gånger och hur ofta?
3. Är det bättre att använda solskyddsfaktor och sola fler gånger än att vara utan?
4. De solarium som är aktuella är obemannade drop-in, var kan jag köpa glasögon? (storstad)
5. Något annat att tänka på?
Min tanke är inte att bli brun som efter en vecka vid medelhavet utan mer att inte vara vit. Lite grundfärg så man ser lite fräschare ut.