• puss

    Varför FATTAR folk inte saker?

    mer konstigt än irriterande, men iaf. ett välkänt fenomen som jag anser är isolerat hit.

    -alla invandare får hundra tusen när dom kommer hit!
    *förklaring på det, så är det inte*
    resultat: ingen som helst skillnad.

    -att amma är som att bajsa på bordet, det är naturligt!
    *förklaring på det, så är det inte*
    resultat: ingen som hellst skillnad.

    -att säga "hen" gör man för att man vill förneka kön och skapa en grå massa!
    *förklaring på det, så är det inte*
    resultat: ingen som helst skillnad

    -kungen lever på socialbidrag!
    *förklaring på det, så är det inte*
    resultat: ingen som helst skillnad.

    varför? hur kan det vara så illa ställt med folks fattingsförmåga?


    Easy cum easy go
  • Svar på tråden Varför FATTAR folk inte saker?
  • Mentat

    Det kan jag förklara. Det är för att folk mycket hellre vill höra något som bekräftar deras egen uppfattning än de lyssnar till sanningen, alldeles särskilt om detta då innebär att de måste medge att de har haft fel.

    Bedrövligt? Javisst, men det fungerar så.

  • Krudd

    Alla människor är dumma i huvudet. Ja jag räknar in mig själv.

  • Krudd
    bitte67 skrev 2012-03-19 19:57:20 följande:
    Jag fattar inte...

    Pucko ;)
  • Krudd
    bitte67 skrev 2012-03-19 19:58:56 följande:
    Mobbing! Gråter

    Förlåt underbara du <3
  • Krudd

    Hehe :)

    Men allvarligt, det är en grej jag tänkt mycket på också, varför vägrar folk att inse hur det ligger till? De tror en sak, frågar eller pratar om deet, men varför - när de skiter i svaret?  

  • bitte67
    Krudd skrev 2012-03-19 20:18:23 följande:

    Hehe :)

    Men allvarligt, det är en grej jag tänkt mycket på också, varför vägrar folk att inse hur det ligger till? De tror en sak, frågar eller pratar om deet, men varför - när de skiter i svaret?  


    Har jag också undrat.
  • Krudd
    bitte67 skrev 2012-03-19 20:20:09 följande:
    Har jag också undrat.

    Känns lite som att de frågar , för de antar att man ska hålla med dem och tycka samma sak som dem, hur man nu kan tycka nåt som är fel. Det regnar ute , nej det gör det inte - situation ...
  • bitte67

    Eller när de väljer bort vissa fakta man lägger fram och poängterar något annat man skrivit i samma inlägg som enda "sanningen".

    Ett exempel som jag råkade ut för i en tråd. Diskussionen var om TBC-vaccin som någon hävdade att han fått i högstadiet och blev hånad och idiotförklarad av några andra för att den minsann tagits bort 1975, enligt dem. Då skrev jag:

    "Jag fick vaccinet när jag gick i åttan, ljuger jag också?
    Sedan testades jag i gymnasiet för att se att vaccinet tagit."

    Fick svar: "Ja men alla som går vårdlinjerna testas ju och får vaccinet."

    Det var ju inte det det handlade om utan om vaccinet i högstadiet. Personen ifråga ignorerade alltså det första jag skrev för att få "rätt" till sitt eget påstående. Suck, liksom...

Svar på tråden Varför FATTAR folk inte saker?