Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:30:30 följande:
Fast om du läser om vad pedofili betyder (VG kolla wikipedia) och sedan läser profetens sira (kolla även där vad termen betyder. Det finns böcker om det) så kommer du att förstå att han inte var det. Att kalla honom lögnare för att du inte tror på Gud gör inte honom till en lögnare. Han var välkänd som den sanne och fromma personen i hela arabien. När han började inbjuda folk till islam gjorde han det med sina släkt och folk. Han gick upp på ett berg och ropade "Oh folk av den och den (nämnde folken efter sina stammar/familj)". När de kom dit frågade han "Om jag säger er att det finns en armé bakom det här berget som vill attackera er, skulle ni tro mig?" Alla sade att de skulle göra det. Han kallades As-Sadiq Al-Amin, om jag översätter det rätt blir sannfärdig och pålitlig. Är din man det, dvs ALLA i Europa bevittnar om att han är den mest sanne man?
Det är ju fint att din sambo är en riktig man i ett samhälle där manlighet existerar bara hos några. Jag förstår att du är stolt över honom, det är så män ska handla. Fast å andra sidan finns inget speciellt hos din man om du frågar mig. Som sagt det är egenskaper som alla män ska ha. Skillnaden mellan han och profeten är att det inte finns garantier för din man, att han fortsätter med dessa egenskaper. Nånstans och nångång kommer det att brista. Profeten saw däremot, han fortsatte att ha dessa egenskaper även under förtryck vilket jag tror att ingen människa kan göra om man utsätts för samma förtryck och förföljelse. När han fick makten över Mecka let han sina fiender gå fria. Dessa fiender som förtryckt, förföljt och dödat hans kompanjoner i många år gick fria. Så nej, din mans egenskaper är nothing jämfört med vår profets egenskaper. Och nej, jag avgudar ingen annan förutom Allah swt, varken min profet som jag älskar mer än mina barn och ej heller din man fast han är en vanlig man med synder och brister.
MashaAllah! Allahu Akbar.. Må Allah belöna dig för detta fina svar.