• yoyo90

tårt/cupcake askar

Finns det något bra ställe på nätet att beställa cupcake askar som rymmer en del, kanske 6-8 st och som är relativt billiga? Ni som shoppar bakgrejer på nätet har ni några bra förslag på sidor? 

• Svar på tråden tårt/cupcake askar
  • h8him

En pappersgrossist kanske om du behöver många. Annars kan du fråga i närmaste bageri/café om du kan få köpa några enstaka.

• Queequeg

Duger det med vanliga tårtkartoner brukar det gå bra att få köpa på konditorier om man frågar.

Jag köper oftast vanliga tårtkartonger på det lokala konditoriet.  Men man kan behöva fråga runt för en del säger nej speciellt om deras namn står tryckt på kartongerna

• yoyo90
    Queequeg skrev 2012-02-28 18:42:57 följande:

Duger det med vanliga tårtkartoner brukar det gå bra att få köpa på konditorier om man frågar.

Jag köper oftast vanliga tårtkartonger på det lokala konditoriet.  Men man kan behöva fråga runt för en del säger nej speciellt om deras namn står tryckt på kartongerna

Okej, jag tänkte också på det men tänkte att de kanske inte är så benägna att sälja..
  • yoyo90
    h8him skrev 2012-02-28 01:17:42 följande:
    En pappersgrossist kanske om du behöver många. Annars kan du fråga i närmaste bageri/café om du kan få köpa några enstaka.
    Ja tack för tipset, behöver en där man kan få lite info om kartongerna bara. Har hittat någon men man få inte reda på om man kan köpa till avdelare till kartongerna.
  • Ann Nelly

Kolla om inte Panduro har några passande pappersaskar, de har ju många olika storlekar nu. Kolla mått på exempelvis kakburken och jämför med Panduros askar på deras hemsida. Jag tror att jag sett såna där som har avdelare också.

• Ann Nelly

Om nu inte Panduro är dyrare förstås...kommer inte ihåg vad pappaskarna kostar.

• Nånting

www.tartdecor.se har nog kartonger

Du kan ju alltid kolla med pizzerior också, de har ju lite högre kartonger till inbakade pizzor och är inte så rädda för konkurensen som kanske konditorier är om du bakar eget.

• Queequeg
    MadlenA skrev 2012-02-29 19:06:15 följande:
    Lagerhaus!
    Var inne på lagerhaus idag och såg att de sålde cupcakekartonger med plats för 4 st för 29kr st.
  • Sara 895
    http://www.aristo.se/SE/Catalog/cupcake/

Skulle kanske kunna vara något för er som letar efter att köpa MÅNGA kartonger, i bunt. Vet dock inte priset men måste ju bli billigare än att köpa dem styck överallt annars? Jag ska nog slänga iväg ett mail och höra efter :) Lycka till!!
Svar på tråden tårt/cupcake askar