• Äldre 12 Jan 15:11
    4561 visningar
    41 svar
    41
    4561

    Allsvenskan 2006...

    ... F---n Va det börjar pirra i kroppen redan nu!!! Oki ca 3 månader kvar till avspark.
    Men kolla alla tidningar om övergångar, spekulationer, träningsmatcher osv... Klart man börjar bli sugen.....

    Själv e man Ängel i ben o själ. Hur tror du det ser ut när säsongen börjar... Självklart tror jag det blir strid på kniven med många bra lag..... Undrar vilka som kommer bli årets överraskningslag typ Kalmar 2004, Häcken 2005...

    Topplagen tror jag blir: Djurgården, Göteborg, Hammarby, Helsingborg.
    Mitten med sikte på toppen: MFF, Elfsborg, AIK, Häcken, Kalmar.
    Slåss om kval: Öster, Örgryte,GAIS, Halmstad, Gefle

    Vad tror du? Vad för favoritlag har du och hur ser det ut där? vart tror du de kommer i serien?

  • Svar på tråden Allsvenskan 2006...
  • Äldre 12 Jan 16:25
    #1

    Tjena.
    Underbart att hitta en ängel här på FL.

    Visst längtar man till avspark och vi hoppas naturligtvis på Sm-guld iår, vi änglar har fått vänta alldeles för länge på att se bucklan lyftas av en ängel.

    Jag tror att vi iår får slåss med Djurgården och Hammarby om guldet.
    Årets överraskning blir Öster (positivt , plast 5-8), Gais (positivt, plats 5-8) och AIK (negativt, plats 8-12)

  • Joakim DIF
    Äldre 12 Jan 19:38
    #2

    Alright, en tråd om fotboll! Skriver mer här lite senare. Har inte tid nu! Men det blir DIF som vinner i år igen :)

    /Joakim

  • superm­ario
    Äldre 12 Jan 21:12
    #3

    Ursäkta alla dif fans!!!!, men tyvärr så vinner ni detta året .
    jag kan säga att ni spelade skit bra o vann rättvist.
    MEN DETTA ÅRET BLIR DET MFF SOM VINNER!!!!!!!!!!!!!!

  • superm­ario
    Äldre 12 Jan 21:15
    #4

    där skrev jag ett stort fel ,
    det är förstås mff som viner detta året 2006

  • Äldre 14 Jan 15:25
    #5

    Nja, MFF fick ju pengarna ganska nyligen, de har inte hunnit bygga upp den tryggheten och organisation som finns bakom DIFs framgångar.

    Sorry MFF, kanske näst-nästa år...

  • Drömpa­ppan
    Äldre 14 Jan 21:29
    #6

    Här är en Ängel till!

    Grymt kul grej hände på jul, en vän till svärfar är Öisare, Agerade tomte.

    Sitter och delar ut klappar, och så säger han något otydligt. Varpå jag snabbt kontrar: sa du Heja änglarna??

    Plus i kanten att det hamnade på kameran när han helt tappar fokus i blicken

    p.s. hoppas änglarna tar guld, är liksom dax att komma ut i europa igen..

  • Tant Green
    Äldre 14 Jan 22:35
    #7

    Jag är bajare och tror att det går ungefär som förra året, 3-4:e plats ungefär. Men jag ville bara (och det var därför jag tillfälligt "bytte kön" för att få skriva här, eftersom bara pappor får göra det annars) beklaga mig lite för att min man tycker att det på något sätt är självklart att han ska få gå på matcherna och eftersom vi har en liten dotter nu så kan vi inte gå båda två (åtminstone inte på kvällsmatcher, det blir för sent att ta med henne). Så ni vet hur bra ni har det, pappor.... ni kan äta kakan och ha den kvar

  • ante75
    Äldre 16 Jan 16:36
    #8

    Jag säger bara en sak Heja HIF och då inte Bajen utan riktiga HIF från Helsingborg

  • Pappa Peter
    Äldre 17 Jan 07:51
    #9

    Halmstad kommer att ligga högre upp i tabellen i år!! Hejja HBK...

  • Äldre 17 Jan 12:25
    #10

    Skoj me så många som skriver.... fast vi saknar ju några klubbar ännu......
    Va e Gnagarna o Gaisarna som e så stora i landet...... Va e övriga klubbar? Har vi någon Öster supporter som kan ge lite funderingar från en nykomling....?

Svar på tråden Allsvenskan 2006...